ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فن آوری NanoScan، انقلابی در دنیای امنیت IT

| سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۸۵، ۱۱:۳۳ ق.ظ | ۰ نظر

اسماعیل ذبیحی - با طراحی و ابداع یک فن آوری جدید امنیتی با عنوان NanoScan، ردیابی و کشف انواع ویروس ها و کدهای مخرب رایانه ای در مدت زمانی کمتر از60 ثانیه، برای کاربران خانگی متصل به اینترنت و مدیران شبکه امکان پذیر می شود.

در همین راستا، نرم افزاری مبتنی بر این فن آوری تولید و بطور رایگان در دسترس عموم کاربران رایانه، قرار گرفته است.

Panda Software، شرکت امنیتی تولید کننده NanoScan، ادعا کرده است که این فن آوری، با سرعت فوق العاده ای که در ردیابی بدافزارهای فعال پنهان شده در سیستم ها، به کاربران ارائه میدهد، امکان حملات مخرب و آلودگی آنها را به طرز چشمگیری کاهش داده و سرعت عمل کاربران آنلاین را در محیطی امن و خالی از تهدیدات رایانه ای، افزایش میدهد.

نرم افزار NanoScan علاوه بر قابلیت کشف و خنثی سازی بیش از 630.000 نوع ویروس و کد مخرب ثبت شده، قادر است با استفاده از فن آوری

مشهور TruPrevent، ویروس های بسیار جدید و کدهای مخرب ناشناخته و سریع الانتشار را نیز ردیابی کند.

عملکرد این برنامه سبک و کم حجم (در حدود 400 کیلوبایت) در اسکن سیستم ها و شبکه ها، با استفاده از روش \"هوش یکپارچه\" (Collective Intelligence) طراحی شده و برروی سرورهای شرکت پاندا میزبانی میگردد.

این برنامه با دسترسی مستقیم به منبع اصلی اطلاعات کدهای مخرب، که در پایگاه های عظیم اطلاعاتی شرکت پاندا وجود دارد، می تواند بعنوان یک \"مکمل امنیتی\" در کنار هرنوع آنتی ویروس نصب شده دیگر در سیستم مورد استفاده قرار گیرد.

برای مثال کاربران اینترنت می توانند در هنگام استفاده از خدمات آنلاین مالی و اعتباری بانک ها و مؤسسات، از این نرم افزار استفاده کرده و فقط در عرض 60 ثانیه از امنیت کامل شبکه و عدم وجود کدهای سارق اطلاعات در آن مطمئن شوند.

لازم به ذکر است که روش \"هوش یکپارچه\"، که فن آوری هایی نظیر MalwareRadar و NanoScan بر پایه آن طراحی و تولید شده اند بر مبنای سه

اصل کلی عمل می کند:

1. جمع آوری و ذخیره سازی هر گونه اطلاعات

مربوط به الگوهای رفتاری و عملکردی برنامه ها و فایل های مختلف در سیستم و شبکه، اطلاعات مربوط به کلیه انواع کدهای مخرب و بدافزارهای رایانه ای و غیره از طریق منابع موجود.

2. پردازش خودکار اطلاعات: شامل تحلیل و طبقه بندی خودکار هزاران نمونه از کدها و فایل های دریافتی روزانه از طریق ارتباط با پایگاه عظیم اطلاعاتی موجود در لابراتوارهای پاندا و تعیین الودگی و یا عدم آلودگی آنها. این مسئله به کاهش چشمگیر فعالیت های فیزیکی کارشناسان امنیتی می کاهد.

3. اطلاع رسانی به کاربران اینترنت: ارسال اطلاعات پردازش شده به کاربران و یا بروزرسانی فایل اصلی حاوی اطلاعات کدهای مخرب و داده های امنیتی کاربران رایانه و مدیران شبکه می توانند برای اطلاعات بیشتر و نیز استفاده رایگان از این ابزار پیشرفته به آدرس www.nanoscan.com

مراجعه فرمایند.

www.mec-security.com

  • ۸۵/۱۲/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">