ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس بوک با پرداخت 90 میلیون دلار برای حل و فصل یک دعوای حقوقی خصوصی که آن را متهم به ردیابی فعالیت های اینترنتی کاربران حتی پس از خروج از وب سایت این شبکه اجتماعی می کرد، موافقت کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، یک توافق اولیه پیشنهادی دوشنبه شب در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در سن خوزه، کالیفرنیا ثبت شد که هنوز نیاز به تایید قاضی دارد.

بر اساس این توافق فیس بوک باید غرامتی 90 میلیون دلاری پرداخت کرده و همچنین ملزم می شود داده هایی را که به طور نادرست  از کاربران جمع آوری کرده را حذف کند. کاربران فیس بوک را متهم کرده اند که با استفاده از افزونه‌های ذخیره سازی کوکی‌هایی که هنگام بازدید از وب‌سایت‌های خارجی اطلاعات «لایک زدن» فیس‌بوک را ردیابی می‌کنند، قوانین حریم خصوصی و شنود فدرال و ایالتی را نقض کرده است.

فیس‌بوک سپس تاریخچه وبگردی کاربران را در قالب نمایه‌هایی جمع‌آوری کرده و به تبلیغ‌کنندگان و آگهی دهندگان فروخت. این پرونده در ژوئن 2017 رد شده بود، اما در آوریل 2020 توسط یک دادگاه تجدید نظر فدرال احیا شد و اعلام شد کاربران می توانند ثابت کنند که فیس بوک، از این اقدامات به شکلی ناعادلانه سود برده و حریم خصوصی آنها را نقض کرده است.

  • ۰۰/۱۱/۲۷

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">