ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قطعا!

| دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۰ ق.ظ | ۱ نظر

علی شمیرانی - چند روز پیش در بخش‌ گفت‌وگوی یکی از شبکه‌های تلویزیون بحث وضعیت مسکن و رکود و آینده آن بود. مجری برنامه تلاش داشت تا به شکل ریشه‌ای پاسخ برخی پرسش‌ها و ابهامات خود را بیابد.

از نماینده وزارت راه و شهرسازی جویای مشکل شد، سپس آدرس بخش خصوصی را گرفت، بعد به او آدرس بانک مسکن را دادند و بانک مسکن هم مجری را به سراغ بانک مرکزی فرستاد و چون دیگر وقت برنامه تمام شده بود و پیش‌بینی هم نشده بود که احتمالا باید نماینده‌ای از بانک مرکزی هم در این گفت‌وگو حضور داشته باشد، لذا مشخص نشد بانک مرکزی آدرس کجا را خواهد داد.

مجری هم که مثل توپ میان این بخش‌ها در حال پاسکاری بود و در نهایت رو به آسمان هدایت شد، حتی نتوانست یک جمع‌بندی ساده از یک ساعت گفت‌وگوی خود داشته باشد و در انتها موضوع را اینگونه جمع کرد که، به هر حال امیدواریم مشکل مسکن با کمک مسوولان حل شود.

و من و میلیون‌ها مخاطب پای برنامه نیز در دلمان گفتیم، قطعا!

مشابه این وضعیت تلخ را در حوزه ICT کشورمان داریم. ما آنقدر نهاد و متولی در این حوزه داریم که به حدی مسوولیت‌ها و ماموریت‌های مشابهی دارند که هم می‌توان آنها را مسوول دانست هم نه. این روزها حجم موضوعات مبهم و بلاتکلیف از جنس وضعیت مسکن و امثالهم در حوزه ICT در حالی رو به افزایش است که واقعا معلوم نیست کدام نهاد باید پاسخگو باشد.

البته این وضعیت اصلا تازگی ندارد و تقریبا کسی نیز دنبال تعیین این که مسوولیت مشخص هر متولی تا کجاست، نیست. اما موضوع اینجاست که علاوه بر سرعت بالای تغییرات دنیای فناوری، به واسطه تحرکاتی در فضای سیاسی و اقتصادی کشور، بروز تحولاتی در آینده نه چندان دور، محتمل است. همین حالا نیز شاهد وقوع اتفاقاتی در فضای مجازی کشورمان هستیم که به واسطه قرار داشتن در مراحل ابتدایی به سهولت قابل مدیریت است، اما این که واقعا کدام مسوول و متولی حوزه ICT را باید مورد سوال و خطاب قرار داد نیز روشن نیست.

به هر حال بیم آن می‌رود که با وجود این همه متولی، شاهد بروز تخلفات و مشکلات بزرگ و گسترده‌ای در این حوزه باشیم و زمانیکه سراغ علت را بگیریم، همچون وضعیت امروز مسکن و مشکلات مدیریت شهری و وضعیت محیط زیست و آینده گردشگری و غیره، هر نهادی به راحتی آدرس دیگری را بدهد و به این ترتیب ریشه معضلات حوزه ICT نیز همچون بسیاری از بخش‌های دیگر، عمیق‌تر و تنومندتر شود.

در نهایت این که همچون مجری ابتدای متن، امیدواریم مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با کمک مسوولان حل شود. و شما خوانندگان این متن هم در دلتان بگویید، قطعا! (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۰۹/۱۶

ICT ایران

نظرات  (۱)

قطعااا.
ماشالا به یکی دوتا حوزه ختم نمیشه این ماجرا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">