ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قطع اینترنت در کشمیر یکساله شد

| سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

علی رغم گذشت یکسال از قطع سرویس اینترنت در کشمیر دولت هند هنوز اقدامی برای وصل سرویس اینترنت در این منطقه نکرده است.

به گزارش تسنیم ؛ در حالیکه بیش از یک سال از قطع سرویس اینترنت 4G در کشمیر می گذرد و مردم این منطقه برای برقراری ارتباط با دیگر نقاط جهان به شدت مشکل دارند اقدامی عملی از سوی برای رفع مساله صورت نگرفته است.

هندوستان تایمز به نقل از برخی منابع دولتی در این خصوص نوشت: قرار است اینترنت در کشمیر از روز 15 آگوست به صورت آزمایشی وصل شود.

این رسانه در گزارش خود تاکید کرد: اینترنت تنها در برخی مناطق انتخاب شده کشمیر وصل می شود و مسئولین هندی هنوز تصمیمی برای وصل کردن اینترنت در سراسر کشمیر ندارند.

از سوی دیگر مردم کشمیر معتقدند: هند به این دلیل که می داند پس از لغو خودمختاری کشمیر با سیل اعتراضات مردمی روبرو خواهد شد حاضر نیست اینترنت را در کشمیر وصل کند.

دولت هند پس از هر بار اعتراض گسترده تا ساعت ها سیگنال های تلفن همراه را نیز در منطقه قطع می کند تا اطلاع رسانی صورت نگیرد.

قطعی اینترنت پس از لغو خودمختاری کشمیر در تاریخ 5 اوت سال 2019 آغاز شد و اینک 371 روز از زمان قطع اینترنت در کشمیر می گذرد.

طی این مدت هند به صورت مقطعی اینترنت بسیار ضعیف 2G را در کشمیر وصل کرد ولی این سیگنال ضعیف هم در تمام کشمیر وجود ندارد و مردم این منطقه عملاً ارتباطشان با تمام جهان قطع شده است.

سازمان ملل از دولت های هند و پاکستان خواسته با برگزاری همه پرسی آینده کشمیر را به دست مردم آن بسپارند ولی هند مخالف برگزاری همه پرسی است.

نظامیان هندی طی 3 دهه اخیر بیش از 100 هزار کشمیری را کشته و باعث مفقودالاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده اند.

  • ۹۹/۰۵/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">