ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدتی است مشتریان بانک ملت که در خارج از کشور اقامت دارند، به دلیل نداشتن کارت ملی هوشمند نمی‌توانند از خدمات اینترنت بانک ملت استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مشتریان بانک ملت به تازگی برای استفاده از اینترنت بانک ملت با مشکل مواجه شده‌اند این مشتریان ایرانی که در خارج از کشور اقامت دارند، به دلیل نداشتن کارت ملی هوشمند نمی‌توانند از سامانه اینترنت بانک بعضی بانک‌ها استفاده کرده و اقدام به نقل و انتقال مالی کنند.

به عنوان مثال، به گفته یکی از مشتریان بانک ملت که در خارج از کشور اقامت دارد، تا یک ماه پیش سامانه اینترنت بانک ملت برای همه مشتریان این بانک قابل استفاده بود اما با تغییر و به روزرسانی سامانه اینترنت بانک ملت فقط مشتریانی که دارای کارت ملی هوشمند هستند می‌توانند از خدمات اینترنت بانک ملت استفاده کنند.

این در حالی است که برای ایرانیان خارج از کشور کارت ملی هوشمند صادر نمی‌شود.

همین مسأله موجب شده که بسیاری از مشتریان ایرانی بعضی بانک‌های داخلی که در خارج از ایران اقامت دارند نتوانند از حساب‌های ریالی خود در ایران استفاده کنند و به نوعی ناخواسته این مشتریان توسط بانک ملت تحریم شده‌اند.

به گزارش فارس، به نظر می‌رسد بانک‌های داخلی می‌تواند برای ایرانیان خارج از کشور اطلاعات هویتی دیگری را مطالبه کند تا در کنار بروزرسانی و الزام مشتریان برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند کسانی که مشمول دریافت این کارت نیستند، از دریافت خدمات بانکی محروم نشوند.

  • ۹۹/۰۸/۱۰

بانک مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">