ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قمار بزرگِ سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین

| يكشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹ ق.ظ | ۰ نظر

دکتر نوریل روبینی، یک ایرانی تبار، که به سبب پیش بینی زودهنگام بحران بازار مسکن آمریکا به شهرت فراوانی دست یافته است، طی اظهاراتی در توییتر، اکوسیستم بیت‌کوین را به شدت متاثر از بازیگردانی سودجویان و سرمایه گذاران جوگیر (FOMO) دانست.

پروفسور روبینی وضعیت حال حاضر بیت‌کوین را به سطل آشغال تشبیه کرد و با شبیه خواندن رفتار حال حاضر سرمایه گذاران جوگیر به رفتارشان در سال 2017 که طی آن نیز قیمت بیتکوین تا نزدیک 20000 دلار بالا رفت و سپس تا 3500 دلار سقوط کرد افزود در حال حاضر سرمایه گذاری بر روی بیتکوین همانند قمار در یک کازینوی متقلب است که در نهایت سود اصلی به نهنگ‌های بیتکوینی خواهد رسید.

در همین رابطه روزنامه اقتصاد سرآمد نوشت بیت کوین، پول کاملادیجیتالی  و شبیه پول نقد که در قالب اینترنتی می شناسیم که فضای کسب و کار زیادی پیش رو دارد. باتوجه به نوپا بودن این  فعلا تحت کنترل کامل هیچ ارگانی قرار نگرفته است.این ارز دیجیتالی در سال های اخیر از اقبال خوبی برخوردار بوده است و بسیاری از فعالان این حوزه ی دیجیتالی را به ثروت هنگفتی رسانده است در عین حال موجب از دست رفتن سرمایه برخی دیگر شده است. 
در رابطه با این موضوع اظهارات فراوانی را از صاحبنظران پولی مالی و بیت کوین در فضای مجازی و رسانه ها در دست داریم در این میان ری دالیو- میلیاردر مشهور آمریکایی و بنیان گذار بزرگ ترین صندوق مدیریت دارایی در جهان با این با بیان اینکه حفاظت از مشتریان در برابر ارزهای بی پشتوانه مساله مهمی است گفت: سرمایه گذاران در ارزهای دیجیتالی باید این را بدانند که با یک بازار بسیار پرریسک طرف هستند و از دست دادن همه یا بخش بزرگی از سرمایه شان در این بازارها با توجه به نوسانات زیاد چیز خیلی عجیبی نیست.  

دالیو در یادداشتی که آن را در صفحه شخصی خود در وبسایت بریج واتر منتشر کرده آورده است: یک سیستم جدید برای نقل و انتقال پول بر بستر بلاک چین توسعه پیدا کرده که برای ۱۰ سال نیز فعال بوده و به محبوبیت بالایی رسیده است. در دنیای سرمایه گذاری چیزهای کمی به میزان اطمینان طلا وجود دارد و نیاز به یک جایگزین خیلی زیاد است با این حال ارزهای دیجیتالی یک شمشیر دولبه هستند و شما با ورود به این بازار یا خیلی ثروتمند خواهید شد یا تقریبا همه پولتان را از دست خواهید داد. هیچ دارایی دیگری به میزان ارزهای دیجیتالی پرنوسان نیست.  

بنیان گذار بزرگ ترین صندوق مدیریت دارایی در جهان در ادامه افزوده است: فکر می کنم در آینده ارزهای دیجیتالی بهتری جایگزین ارزهای فعلی خواهد شد به ویژه اینکه تعداد بیتکوین هایی که می تواند استخراج شود هم محدود است. برآورد ما نشان می دهد که امکان دارد ۸۰ درصد ارزش فعلی بازار ارزهای دیجیتالی از بین برود. این نکته را هم باید در نظر گرفت که برخی از طرفداران بیت کوین از آن برای اقدامات مجرمانه استفاده می کنند و طبیعی است هرچه نظارت و قید و بندهای آن افزایش یابد، تقاضا برای معامله با آن کمتر شود.

دالیو در انتها خواهان ورود جدی تر دولت ها و نهادهای نظارتی به بازار ارزهای دیجیتالی شده است تا علاوه بر کاهش ریسک سرمایه گذاری، از ظرفیت ارزهای دیجیتالی در دنیای مالی بیشتر بهره گرفته شود. ارزش بیت کوین با افزایش هزار و ۲۵۳ دلار به ۳۲ هزار و ۸۲۸ دلار رسید که صعود حدود ۴ درصدی را از خود نشان می دهد. با وجود اینکه بیت کوین به بالای مرز روانی 30 هزار دلار بازگشت برخی تحلیل گرانی فنی می گوید این ارز دیجتالی در تقاطع مرگ قرار دارد .

در تحلیل دیگری که اقتصاد نیوز به آن پرداخته است درمی یابیم، تقاطع مرگ الگوی نموداری در تحلیل تکنیکال است که پتانسیل احتمالی عرضه بالا و کاهش قیمت‌ها را نشان می‌دهد.تقاطع مرگ هنگامی روی نمودار دیده می‌شود که میانگین متحرک کوتاه‌مدت، میانگین متحرک بلندمدت را قطع کرده و از آن پایین‌‌تر برود. عموما رایج‌ترین میانگین‌های متحرکی که در این الگو استفاده می‌شوند میانگین‌های متحرک 50 روزه و 200 روزه هستند.اندیکاتور تقاطع مرگ در پیش‌بینی بعضی از شدیدترین بازارهای خرسی یک قرن گذشته در سال‌های 1929، 1938، 1974، و 2008 موفق و قابل اعتماد عمل کرده است.
برای فهم بهتر این سوژه و علت و معلول شالکه وجودی بیت کوین، گشتی در سایت های خبری داشتیم. آنجا که پایگاه خبری اعتدال در همین خصوص در تحلیلی مجزامی گوید: هرگز انتظار نداشته باشید با بیت کوین یا هر تکنولوژی نوپدید دیگری، پولدار شوید. این نکته همیشه حائز اهمیت است که باید در مورد هر چیزی که خوبتر از آنچه که بتواند واقعی باشد، به نظر می آید و یا از قوانین اولیه قتصاد پیروی نمی کند، محتاط باشید.
بیت کوین فضای رو به رشدی از نوآوری هاست و فرصت های کسب و کار زیادی دارد که البته شامل خطراتی هم هست.

هیچ تضمینی وجود ندارد که چون بیت کوین تا کنون با سرعت زیادی توسعه یافته است، از این پس نیز همچنان به رشد خود ادامه دهد. سرمایه گذاشتن از زمان و منابع روی هر چیزی که به بیت کوین وابسته است، نیاز به کارآفرینی دارد.

راههای گوناگونی برای بدست آوردن پول بوسیله بیت کوین هست مانند استخراج، سفته بازی و یا راه انداختن کسب و کارهای جدید.

تمامی این روشها رقابتی هستند و هیچ تضمینی وجود ندارد که سودآور هم باشند. . این به خود فرد بستگی دارد که هزینه ها و مخاطراتی را که در این نوع پروژه ها هست، بدرستی ارزیابی کرده باشد.
بیت کوین به همان اندازه کارتهای اعتباری و شبکه های بانکداری آنلاین که مردم همه روزه از آنها استفاده می کنند، مجازی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">