ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت هند قوانین سختگیرانه ای را در مورد سایت های خرید آنلاین وضع کرده و آنها را مجبور به انتشار کدهای برنامه نویسی خود و اعلام آنها کرده است.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، هند به سایت های خرید و فروش آنلاین مانند آمازون اعلام کرده که باید برای تداوم فعالیت در این کشور به سیاست های جدید تجارت الکترونیک این کشور پایبند باشند.

بر همین اساس هند به مدیران سایت های یادشده دستور داده که باید دسترسی به کدهای منبع این سایت ها را ممکن کنند و الگوریتم های خود را نیز افشا کنند. دولت هند مدعی است که اجرای این طرح باعث می شود سایت های تجارت الکترونیک عملکردی بی طرفانه از نظر دیجیتال داشته باشند.

بررسی کیفیت سایت های تجارت الکترونیک در حوزه هوش مصنوعی هدف دیگر اجرای این طرح اعلام شده است. در عین حال کارشناسان و مدیران سایت های تجارت الکترونیک بیم دارند که اجرای این طرح منجر به افشای اسرار تجاری سایت های آنها شود و برای بررسی اطلاعات حساس این سایت ها دیگر نیازی به حکم دادگاه نباشد.

بر اساس قانون جدید، مالکان سایت های تجارت الکترونیک موظف هستند ظرف ۷۲ ساعت از دریافت درخواست دادگاه یا دولت اطلاعات مورد نظر را تسلیم کنند. به نظر می رسد سایت هایی مانند آمازون، وال مارت و فلیپ کارت بیش از سایرین از اجرای چنین قانونی متضرر شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">