ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید فروشندگان موبایل باید قیمت کالای خود را براساس نرخ ارز وارداتی در روز ترخیص کالا، تعیین کنند.
حمید گرمابی

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تاثیر افزایش نرخ ارز بر قیمت موبایل، گفت: برخی فروشندگان بدون توجه به نرخ ارز در زمان واردات و ترخیص گوشی همراه، محصولات خود را براساس قیمت روزانه دلار می‌فروشند، اما از آنجایی که این گونه رفتارها کاملا عادی شده و بازرس به تعداد کافی در کشور وجود ندارد، برخورد چندانی با متخلفان نمی‌شود.

نمیانده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی نرخ ارز هنگام واردات گوشی همراه و مقایسه آن با قیمت‌های موجود در بازار به بازرسان بسیاری نیاز دارد، افزود: از آنجایی که سازمان‌های نظارتی نیروی کافی برای نظارت بر بازار ندارند فروشندگان و مغازه داران باید برای فروش محصولات خود انصاف را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه فروشندگان باید موبایل را براساس نرخ ارز در روز واردات بفروشند، اظهار کرد: فروشندگان موبایل باید قیمت کالای خود را براساس نرخ ارز وارداتی در روز ترخیص کالا، تعیین کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تولید موبایل ایرانی، اضافه کرد: حجم تولید موبایل باید اقتصادی باشد بنابراین در صورتی که تولید موبایل در ایران تنها با هدف تامین نیاز مصرف‌کنندگان باشد توجیهی ندارد اما اگر با نگاه به بازارهای جهانی انجام شود می‌تواند به تدریج پیشرفت کرده و نیاز مصرف کنندگان را رفع کند./

  • ۹۸/۱۰/۱۵

بازار موبایل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">