ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لازم باشد تالیا را جریمه می‌کنیم

| يكشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۸۵، ۰۵:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

دکتر وفا غفاریان در پاسخ به این سوال که تالیا تا پایان سال چه تعداد سیم‌کارت واگذار خواهد کرد؟ اظهار داشت: اوایل سال و بر اساس روند کاری این شرکت پیش‌بینی واگذاری 5/1 میلیون سیم‌کارت توسط تالیا را داشتیم اما در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود واگذاری این تعداد را بعید می‌دانم و پیش‌بینی دقیقی از تعداد واگذاری نخواهیم داشت.
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات در گفت‌و‌گو با (سیتنا) اظهار داشت: باید 2 میلیون سیم‌کارت تا 28 بهمن‌ماه سال 84 و در 28 مرکز استان کشور از سوی تالیا طبق تعهداتی که در قرارداد ذکر شده بود واگذار می شد که انجام نشد.

وی افزود: کلیه‌ی شرایطی که در قرارداد از سوی شرکت مخابرات تعهد شده بود، فراهم شده و در حال حاضر هیچ مشکلی که باعث عدم واگذاری دو میلیون سیم‌کارت باشد، وجود ندارد.

غفاریان خاطرنشان کرد: اگر امکان انجام اقدامی در قالب قرارداد که باعث پیشرفت، جهش، رشد و توسعه شبکه تالیا باشد، ما حتما این کار را انجام خواهیم داد.

وی، در پاسخ به این سوال که انجام ندادن چه اقدامی باعث عدم موفقیت تالیا در واگذاری سیم‌کارت‌های تعهدی شده است، تصریح کرد: این موضوع نیاز به بررسی دقیق‌تر دارد، اما عدم برخورداری از پشتیبانی مالی نیز از جمله مشکلات موجود است.

غفاریان، در خصوص در نظر گرفتن جریمه‌ی احتمالی برای شرکت تالیا به دلیل عدم انجام تعهدات، گفت: در قرارداد از جرایم کوچک تا فسخ قرارداد به عنوان جریمه برای این شرکت در نظر گرفته شده است؛ اما در حال حاضر جریمه‌ی تالیا کمکی به پیشبرد امور و توسعه‌ی بهتر شبکه نخواهد داشت.

وی، هدف اصلی را انجام کار دانست و خاطرنشان کرد: قید جریمه در قرارداد با هدف ایجاد انگیزه در پیمانکار برای انجام بهتر و سریع امور و توسعه شبکه است؛ در حالی که در این مقطع، جریمه‌ی این شرکت تاثیری در پیشرفت شبکه نخواهد داشت.

غفاریان تصریح کرد: البته جریمه تالیا منتفی نشده و مطابق با قرارداد، هر زمان که ضرورت آن احساس شود، این کار انجام خواهد شد.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، در خصوص تفاوت عمده شرکت تالیا و اپراتور دوم (ایرانسل) خاطرنشان کرد: وجود پشتیبان‌های قوی MTN برای اپراتور دوم باعث انجام سریع‌تر امور شد، در صورتی که بر خلاف پیش‌بینی انجام شده در قرارداد وجود پشتیبان مالی برای تالیا به دلایل مختلف جنبه‌ی عملی پیدا نکرد و شرکت تالیا در کمبود ‌منابع مالی به سر می‌برد.

رئیس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران، در خصوص امکان رقابت اپراتور دوم و تالیا گفت: تالیا با واگذاری سیم‌کارت‌های پیش‌‌پرداخت که تاکنون در کشور واگذار نشده بود، اقدام هوشمندانه‌یی را در ابتدا انجام داد، اما متاسفانه از فرصت دوساله‌ای که در اختیار آن قرار گرفت، استفاده نکرد.

وی، با اشاره به واگذاری سیم‌کارت‌‌های اعتباری از سوی ایرانسل خاطرنشان کرد: با این واگذاری، وضعیت بازار از لحاظ رقابت پیچیده‌تر خواهد شد. البته اگر تالیا می‌توانست از این فرصت بی‌رقیبی در بازار به خوبی استفاده کند، وضعیت آن محکم‌تر و بهتر بود، ولی این‌گونه‌ نشد.

  • ۸۵/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">