ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لعنت به این توییتر و تلگرام

| دوشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

توییتر و تلگرام رو به خاطر این که وقت جوونای ما رو گرفتن لعنت نکردم. به خاطر این که باعث رواج پدیده گردن‌پیامکی میان جوونای ما دارن می‌شن، لعنت نکردم.  به خاطر این که باعث شدن تو خونه‌ها و مهمونی‌ها هر کس سرش تو موبایل باشه و اصلا نفهمه نفر کناریش خدای ناکرده از دنیا رفته یا نه، لعنت نکردم.

به خاطر پخش شدن عکسای اون پسره که گفته بود پلیس فتا حواسش به همه چی هست و الانم نمی‌دونم چی شد نگفتم. به خاطر پخش شدن عکسای اون دروازه‌بان که گفته بود منو هک کردن و بعدم معلوم شد هکی در کار نبوده نگفتم.

نه واقعا به خاطر اینا و کلی آدم دیگه که هزار و یکجور مشکل براشون پیش اومده نگفتم. بلاخره هر ابزاری کارکردهای خوب هم داره و تلگرام و توییتر هم حتما به یه دردی می‌خورن وگرنه اصلا ساخته نمی‌شدن. حالا ممکنه من ندونم به چه دردی می‌خوره ولی اونایی که ساختنش داره توپی پول در میارن باهاش و کلی هم به دردشون خورده.

نه علت اینکه گفتم لعنت به این توییتر و تلگرام به خاطر این بود که هفته گذشته در حالی که وزیر ارتباطات یه بار دیگه گفت شرکت تلگرام پذیرفت هر کانالی که این وزارت خانه تقاضا دهد را مسدود می‌کند، مدیر این پیام‌رسان موضوع رو تکذیب کرد.

خب حالا توییتر این وسط چی می‌خاد موضوع که مربوط به تگرام هست؟ خب واقعیتش یه سری فضول بازم بعد از حرفای وزیر ارتباطات، سریع با توییتر یه پیام زدن به مدیر تلگرام و اونم برگشته یه جورایی موضوع رو تکذیب کرده. حالا موضوع رو گرفتین، خب شما فرض کن اگه تلگرام و توییتر نبودن الان مگه می‌شد سه سوته هر بیکار و فضولی بره ته و توی همه چیز رو دربیاره؟

یه لحظه فکر کن مثلا الان سال 1370 هست و نه اینترنتی هست و نه موبایلی و نه خیلی از این ابزارای ارتباطی مزاحم. یه مسوول می‌گفت: آقای فلانی از خارجه اومد رسما شانه منو بوسید و گفت، غلط رسمی بنده را بپذیرید. منم یه سیلی زدم تو گوشش اونم گفت، چشم و خیلی هم ممنون. عزت عالی متعالی و رفت.

خب ماها تو اون سال‌ها با دهان باز و چشمای از حدقه بیرون زده می‌گفتیم بزن دست قشنگه رو، چه کرده ایشون.

اما الان چی؟ دیگه نمی‌شه از این کارا کرد. حرف بزنی سه سوت از یه بچه 10 ساله گرفته تا رسانه‌ها، اظهارات مرده‌ها و زنده‌ها رو میذارن جلوت.

حالا فهمیدین چرا می‌گم لعنت به این اینترنت و توییتر و تلگرام و فیس‌پوک و گوگل و همشون با هم. خداییش دنیا قبلنا خیلی باحال بود. همه هم خیلی دقت می‌کردن آدم چی می‌گفت، الان واسه هر کی هر چی تعریف می‌کنی تازه اگه حواسش یه ذره بهت باشه، هزارتا سند میذاره جلوت، داغون می‌شه آدم. ای امان از توییتر و تلگرام.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۱۱/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">