ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لیست قیمت‌ها در سایت ۱۲۴ آب رفت

| شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

طی دو ماهه اخیر تولیدکنندگان لوازم خانگی به بهانه اعمال تحریم و نبود مواد اولیه و بدون مجوز و سلیقه ای محصولات خود را ۱۵ تا ۳۰ درصد گران کرده اند.
به گزارش تسنیم، طی ماه های اخیر روند افزایشی قیمت برخی کالاها از جمله خودرو عاملی شد تا واحدهای نظارتی در بازار حضور فعال تری داشته باشند و خودروسازان را هم ملزم به فروش فوری محصولات برای کاهش قیمت ها در بازار کنند، اما از آن طرف اوضاع بازار سایر کالاهای صنعتی از جمله لوازم خانگی خوب نیست و عدم نظارت ها بر آن عاملی شده تا مصرف کنندگان، سرگردان از خرید، در پی دلایل افزایش قیمت ها باشند.

تولیدکنندگان لوازم خانگی در ماههای پایانی سال گذشته اقدام به افزایش 5 درصدی قیمت محصولات خود کرده اند اما در دو ماهه اخیر اعمال تحریم ها و نبود مواد اولیه را بهانه جدیدی برای افزایش قیمت ها اعلام و بدون مجوز و سلیقه ای محصولات خود را 15 تا 30 درصد گران کرده اند. تعدادی دیگر هم تخفیف اعمالی بر روی کالاها را متوقف کرده، حتی اعتباری هم کالا نمی فروشند.

در حال حاضر قیمت ماشین لباسشویی و ظرفشویی یک برند آلمانی از 11 میلیون تومان به 20 میلیون تومان و مایکروفر وارداتی از 6 میلیون تومان به 18 میلیون تومان رسیده است. علاوه بر این روند افزایش قیمت در محصولات ایرانی هم دست کمی از خارجی ها نداشته، به نحوی که یک یخچال فریزر ایرانی از 9 میلیون تومان به 15 تا 18 میلیون تومان رسیده است.

قرار بود به منظور نظارت دقیق، هدفمند، موثر و برخورد سریع با متخلفان تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضه کنندگان کالا،  قیمت کالا و خدمات در سایت 124 سازمان حمایت درج شود تا وضعیت حداکثری و حداقلی قیمت ها برای مصرف کنندگان مشخص باشد . اما با مشاهده سایت، مصرف کنندگان فقط با تعداد محدودی کالا آنهم بدون تنوع روبه رو می شوند که قیمت های آنها اختلاف فاحشی با بازار دارد. 

 در حال حاضر وضعیت بازار لوازم خانگی با نبود واحدهای نظارتی در قیمت گذاری ها، هر روز مصرف کنندگان را سرگردان تر کرده است و کسی هم پاسخگوی این شرایط نیست. به نظر می رسد مسئولین وزارت صنعت و سازمان حمایت باید توجهی به سایر کالاهای صنعتی از جمله لوازم خانگی هم بکنند تا حقوق مصرف کنندگان تضییع نشود.

  • ۹۹/۰۳/۱۰

سامانه 124

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">