ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ماجرای افزایش 90 درصدی قیمت اینترنت مخابرات

| جمعه, ۵ فروردين ۱۴۰۱، ۰۴:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

چندی پیش برخی از کاربران اینترنت شرکت مخابرات از افزایش 90 درصدی قیمت اینترنت خبر دادند که مسوولان مخابرات افزایش قیمت اینترنت را رد کردند. در بررسی این دو ادعا مشخص شد که مخابرات قیمت‌های جدیدی که را برای مدت محدود اعلام کرده اما اجرایی نشده است.

چند روز پیش برخی از کاربران فارس من آنان با ثبت سوژه در این سامانه از افزایش 90 درصدی قیمت اینترنت مخابرات خبر داده اند.

این روزها بحث افزایش قریب الوقوع قیمت اینترنت مطرح است و گلایه هایی از سوی کاربران شرکت های اینترنتی مبنی بر افزایش قیمت ها به روش های گوناگون شنیده می شود. 

اگرچه سال ۱۴۰۰ مجلس افزایش قیمت اینترنت را ممنوع کرده بود، امسال دیگر این قانون به پایان رسیده است. 

وزارت ارتباطات هم با موافقت با ضرورت افزایش قیمت اینترنت، افزایش قیمت ها را به سال جدید موکول کرده است.

 

گلایه کاربران از افزایش قیمت اینترنت مخابرات

پس از طرح موضوع افزایش ۹۰ درصدی قیمت اینترنت، در پیگیری این موضوع، حسن علیزاده مشترک سرویس مخابرات در ساری و سردبیر این سوژه به خبرنگار فارس توضیح داد: قیمت تمامی طرح‌ های مخابرات ایران طی یک ماه گذشته تغییر ۹۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: برای مثال پیش از این برای سرویس ۱۶mb استاندارد غیرحجمی ۱۷۵ گیگ حجم بین‌الملل یک ماهه مبلغ ۸۷۲,۰۰۰ ریال پرداخت می‌ کردم و وقتی خواستم سرویس جدید خریداری کنم دیدم که برای سرویس ۱۸۰ گیگ مبلغ ۱,۶۲۰,۰۰۰ ریال باید پرداخت شود یعنی نزدیک به ۹۰ درصد افزایش قیمت.

این کاربر پرسید: آیا سازمان‌های نظارتی بر قیمت‌ها نظارت نمی‌کنند؟

 

مخابرات چه توضیحی دارد؟

خبرنگار فارس این موضوع را از شرکت مخابرات ایران پیگیری کرد.

در پیگیری خبرنگار فارس از محمد رضا بیدخام سخنگوی شرکت مخابرات ایران، وی هر گونه افزایش قیمت در سرویس اینترنت مخابرات را رد کرد.

وی اظهارداشت: قیمت سرویس های اینترنت مخابرات هیچ تغییری نداشته است و اصلا هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم. 

وی تاکید کرد: اساسا هم طبق قانون در سال 1400 اجازه افزایش قیمت نداشته ایم.

 

پس ادعای افزایش قیمت اینترنت مخابرات چه بود؟

پس از مشاهده تناقض های پیش آمده، خبرنگار فارس برای بررسی بیشتر موضوع، به سراغ دیگر کاربران این شرکت رفت.

خانی یکی از کاربران سرویس مخابرات که اخیرا با این اتفاق برخورد کرده بود، توضیح داد: در انتهای سال ۱۴۰۰، سرویس ام رو به پایان بود و قصد تمدید سرویس را داشتم. من هم متوجه افزایش قیمت طرح ها شدم و پس از مواجهه با این افزایش قیمت، برای تمدید سرویس دست نگه داشتم. یعنی طرحی که قبلا خریداری می کردم دیگر وجود نداشت و طرح دیگری با اسم جدیدی با همان ویژگی ها و البته با قیمت تقریبا ۲ برابر جایگزین شده بود.

خانی ادامه داد: البته حدود چهار روز بعد پس از اینکه دوباره به سامانه شرکت مخابرات مراجعه کردم متوجه شدم که طرح ها را به حالت قبل بازگردانده اند و قیمت‌های قبلی دوباره در سایت موجود شده است و همان طرح قبلی را خریداری کردم. یعنی سرویس ماندگار که به سرویس گران تر سورینو تبدیل شده بود، دوباره به سرویس ماندگار سابق تبدیل شده است.


قیمت های جدیدی که چند روزی روی سایت مخابرات بود و برداشته شد

بنابراین به نظر می رسد که هم ادعای کاربران اینترنت شرکت مخابرات مبنی بر افزایش قیمت اینترنت بی اساس هم نبود و هم توضیح مسوولان مخابرات درباره رد هر گونه افزایش قیمت اینترنت نادرست نبوده است. یعنی مخابرات قیمت‌های جدیدی را برای مدت محدود اعلام کرده اما اجرایی نشده است. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">