ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که به فاصله اندکی از عرضه گوشی پیشتاز G5 شرکت ال‌جی به درج گزارشی در خصوص مشکلات این گوشی ماژولار یا چند تکه پرداختیم.

برای یادآوری بیشتر، پاراگراف آخر گزارش مذکور اینگونه بود: « در نهایت این که حداقل ما توصیه‌ای به خرید این گوشی نداریم اما اگر شما نیز به دلایلی که آمد، اهل ریسک و پول پرداختن برای ناشناخته‌ها هستید، حداقل باید 2 میلیون تومانی از جیبتان ریسک کنید تا در آینده معلوم شود ال جی برای مسایل و ابهاماتی که گفته شد تدابیری دارد یا آنکه شما یکی از حامیان مالی بخش R&D یا همان تحقیق و توسعه این شرکت کره‌ای خواهید شد.»

کمی بعد از عرضه جهانی این گوشی اما اخباری مبنی بر مشکلات خریداران گوشی G5 ال‌جی در خصوص افزونه‌های این گوشی مطرح شد. البته که در گزارش عصر ارتباط نیز اعلام کرده بودیم در صورتیکه ال‌جی ساخت گوشی‌های چندتکه را ادامه ندهد، خریداران گوشی G5 باید به همان چند تکه‌ای که خریده‌اند دل‌خوش باشند.

ال‌جی اما در پاسخ به سرنوشت اقدام خود در ادامه ساخت و عرضه گوشی‌های ماژولار سکوت کرد تا آنکه این شرکت ظاهرا به تازگی رسما شکست در ساخت این مدل‌ها را پذیرفته است. در همین راستا خبرگزاری‌ها گزارش دادند، در حالی که گفته می شد ال جی قصد دارد گوشی هوشمند جی 6 خود را به شکل ماژولار یا چند تکه تولید و عرضه کند، این شرکت ایده یاد شده را کنار گذاشته است.

چراکه هزینه بالای تولید این گوشی و عدم ضرورت تعویض زودهنگام ماژوهای طراحی شده موجب شده تا کاربران رغبتی به خرید این نوع گوشی‌ها نداشته باشند و همین امر بر تصمیم ال‌جی هم تاثیر گذاشته است.

به این ترتیب پیش‌بینی عصر ارتباط در همان مقطع عرضه این گوشی درست از آب درآمد.

نکته قابل توجه آنکه به زودی گوشی دیگر این برند کره‌ای یعنی گوشی V20 هم که قرار است به زودی راهی بازار ایران شود هم ماژولار نیست و البته در زمان عرضه این گوشی نیز به تحلیل نقاط قوت و ضعف آن خواهیم پرداخت. اگرچه شرکت ال‌جی به علت نگرانی از تجربه‌های گذشته خود و به ویژه بلایی که سر سامسونگ آمده مدعی شده قبل از عرضه این گوشی به بازار 60 هزار بار آن را مورد تست قرار داده است!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">