ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دریافت پیام هشدار زلزله توسط برخی مشترکان تلفن همراه بخاطر ‌اشتباه در تست سرویس جدید بوده است.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران ، در پی دریافت هشدار زلزله توسط برخی مشترکان تلفن همراه، اپراتور اول ضمن عذرخواهی از مشترکان خود، اعلام کرد که هیچگونه هک یا نفوذی در شبکه صورت نگرفته و این پیام به دلیل خطای یک تیم تحقیقاتی در ارسال پیام تست سرویس جدید هشدار بلایای طبیعی بوده است.

براساس این گزارش تیم تحقیقاتی که در حال تست سرویس هشدار بلایای طبیعی بوده به اشتباه پیام را برای جمعی از مشترکان همراه اول در شهر تهران ارسال کرده است.

حکاکان مدیرکل ارتباطات همراه اول نیز در گفت‌وگو با شبکه خبر در این خصوص گفت: در پی هشدار وضعیت زرد و نارنجی روزهای گذشته توسط سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع آبگرفتگی و سیل در برخی از استان‌ها، مرکز تحقیق و توسعه تلفن همراه سرویس هشدار سریع برای اطلاع رسانی بلایای طبیعی را راه اندازی نمود که تفاوت عمده این سامانه با پیامک معمولی سرعت و اولویت هشدار می‌باشد که می تواند باعث کاهش آسیب‌های جانی و مالی هموطنان عزیزمان از بلایای طبیعی گردد.

وی افزود: در روز جاری کارشناسان مرکز تحقیق و توسعه تلفن همراه قصد ارزیابی صحت عملکرد سامانه مذکور از طریق ارسال هشدار برای تعدادی از اعضای تیم در محدوده جغرافیای خاص را داشتند که متاسفانه بدلیل خطای انسانی هشدار مذکور برای قریب به دو درصد از هموطنان عزیزمان نیز ارسال شده است.

به گفته وی مقرر شد جهت دلجویی از مشترکان، یک روز مکالمه رایگان به عنوان هدیه اختصاص یابد که زمان آن از طریق پیامک اعلام خواهد شد.

دستور وزیر ارتباطات برای برخورد با مقصرین احتمالی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی ارسال «پیام هشدار زلزله» دستور پیگیری موضوع و برخورد با مقصرین احتمالی را داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی خطای انسانی بخش تحقیق و توسعه اپراتور همراه اول در فعال کردن سامانه هشدار و ارسال «پیام هشدار زلزله» برای تعدادی از مشترکین این اپراتور در شهر تهران و ایجاد نگرانی برای برخی از هموطنان، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات دستور پیگیری موضوع و برخورد با مقصرین احتمالی را داد.
حوالی ظهر امروز، در گوشی تلفن همراه برخی از مشترکین همراه اول در شهر تهران، پیامی مبنی بر وقوع زلزله و لزوم بیرون رفتن سریع از منزل و محل کار ارسال شد که موجب نگرانی برخی از هموطنان عزیز شد که بررسی اولیه نشان می دهد این اتفاق ناشی از خطای بخش تحقیق و توسعه شرکت همراه اول در حین تست «سامانه هشدار» بوده است.

  • ۰۱/۰۹/۱۶

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">