ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ماجرای هک سنگین روی شبکه دیتای کشور

| شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

"جهانگرد" در مورد بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: در فاز اول شبکه ملی اطلاعات همه زیر ساخت ها موجود است اما به تدریج و با افزودن سرمایه های بیشتر توانمند تر خواهد شد.
نصرالله جهانگرد رئیس شبکه ملی اطلاعات در برنامه "فناوری اطلاعات" شبکه خبر در مورد فاز اول شبکه ملی اطلاعات توضیحاتی را ارائه داد.
جهانگرد با اشاره به انتظارات از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: ما انتظارمان این است در سطح ملی با استفاده از این شبکه دارادی پیکربندی و ارتباط پایایی باشیم تا هر کاربری بتواند از ظرفیت آن استفاده کند و به سهولت بیشتر و کیفیت بالاتر برسد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در شبکه صوت(تلفن) هر کاربر در  هر سطح دلخواه می تواند از امکانات استفاده کند طبیعتا در بحث دیتا هم انتظار همین است که علاوه بر رفع نیازهای داخلی بتواند نیازهای بین المللی هم مرتفع شود.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه کاربر نهایی متوجه استفاده از این شبکه نخواهد شد افزود: در طول دهه گذشته تعابیر ناصحیح مثل اینترنت ملی به کار گرفته می شد و همین مسئله باعث شده بود تا کاربران تمایلی به راه اندازی این پروژه نداشته باشند.
وی بیان کرد: تأخیر چند ساله در به ثمر رسیدن این پروژه باعث شد تا در سه سال اخیر با هماهنگی اپراتورها، دستگاه های اجرایی و سایر حوزه های مربوط پیشرفت های چشمگیری داشته باشد مخصوصا که مقام معظم رهبری هم در دو حکم خود برای شورای عالی فضای مجازی بر راه اندازی هر چه سریعتر این شبکه تأکید داشتند.
جهانگرد تصریح کرد: اکنون بخش هایی از این شبکه راه افتاده است. کل شبکه بانکی ما روی این شبکه فعال است بدون اینکه کاربر عادی آن را احساس کند.
وی ادامه داد: در گذشته مسیر ارتباطی باید دور دنیا را برای ارسال دیتا طی می کرد اما اکنون بستر زیر ساختی ساخته و مقررات خوبی اعمال شده است.
معاون وزیر ارتباطات گفت: حدود سه هفته قبل هک بسیار سنگینی روی شبکه دیتای ایران صورت گرفت که منجر به اختلال در سرویس های بین المللی شد اما در شبکه های داخلی اختلالی به وجود نیامد و این دستاورد شبکه ملی اطلاعات است.
جهانگرد با اشاره به موفقیت برخی کشورها در پیاده سازی این شبکه گفت: اغلب کشورها این شبکه را دارند ولی مدل آن بسته به سیاست ها و نوع تهدیدات متفاوت است اما اکثر آن ها در این راه موفق عمل کرده اند.
وی در مورد خدمات ارائه شده در فاز اول شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: این شبکه مانند نوزاد انسان است که در ابتدا همه اندام ها را دارد و به مرور زمان به توانایی های بیشتر می رسد. در فاز اول شبکه ملی اطلاعات هم همه زیر ساخت ها موجود است اما به تدریج و با افزودن سرمایه های بیشتر توانمند تر خواهد شد.
معاون وزیر ارتباطات در مورد بستر اجرایی این شبکه گفت: بستر اصلی شبکه ملی اطلاعات فیبر نوری است اما امکانات ماهواره هم قابل استفاده خواهد بود.
جهانگرد در مورد سطح دسترسی کاربران گفت: 100 درصد در کل کشور هم روی بستر موبایل وهم ADSL و سایر راه های ارتباطی قابل دسترسی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">