ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس شرکت مایکروسافت بر این باور است که حمله هکری با استفاده از یک شرکت فناوری آمریکایی برای نفوذ به نهادها و آژانس‌های دولتی این کشور، بزرگترین و پیچیده‌ترین حمله هکری در جهان بوده است.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، برد اسمیت رئیس شرکت مایکروسافت گفت: حمله هکری با استفاده از شرکت فناوری سولارویندز آمریکا با هدف نفوذ و هک نهادها و آژانس‌های دولتی ایالات متحده، بزرگترین و پیچیده‌ترین حمله هکری بوده که تاکنون در جهان دیده شده است.

بر اساس این گزارش، حمله هکری به نهادها و آژانس‌های دولتی آمریکایی در ماه دسامبر انجام شد و دولت آمریکا هکرهای روسی را عامل اصلی این حمله هکری معرفی کرده است. هکرها با استفاده از نرم‌افزار ساخته‌شده توسط شرکت سولارویندز توانستند به اطلاعات محرمانه هزاران شرکت و نهاد و آژانس دولتی آمریکایی دسترسی پیدا کنند.

هکرها توانستند به ای‌میل‌های وزارتخانه‌های خزانه‌داری، دادگستری و بازرگانی آمریکا و نهادهای دیگر دسترسی پیدا کنند.

کارشناسان امنیت سایبری بر این باورند که ماه‌ها طول خواهد کشید سامانه‌های آسیب‌دیده در این حمله هکری شناسایی شوند و هکرها از این سامانه‌ها اخراج شوند.

اسمیت در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت: تصور می‌کنم از دیدگاه مهندسی نرم‌افزار، منصفانه است که بگوییم این بزرگترین و پیچیده‌ترین حمله هکری بوده است که تاکنون جهان شاهد آن بوده است.

سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا ماه گذشته اعلام کردند که روسیه احتمالاً عامل اصلی این حمله هکری بزرگ و گسترده بوده است. هدف اصلی از این حملات سایبری، جمع‌آوری اطلاعات بوده نه اقدامات خرابکارانه.

روسیه مسئولیت هرگونه دخالت در این حمله سایبری را رد کرده است.

  • ۹۹/۱۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">