ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مایکروسافت به کمک اوکراین رفت

| سه شنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۰۳:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مایکروسافت دستور پنتاگون را برای در اختیار گرفتن کنترل کامل زیرساخت اطلاعاتی اوکراین اجرا می‌کند.  
به گزارش سایبربان؛ معاون وزیر خارجه روسیه آلیِک سیرامولاتف (Oleg Syromolotov) اعلام کرد مایکروسافت دستور پنتاگون و سرویس‌های اطلاعاتی را برای در اختیار گرفتن کنترل کامل کل زیرساخت اطلاعاتی اوکراین و محروم کردن آن از حاکمیت دیجیتال اجرا می‌کند. 

سیرامولاتاف اظهار داشت: مایکروسافت دستور پنتاگون و سرویس‌های اطلاعاتی را برای در اختیار گرفتن کنترل کامل کل زیرساخت اطلاعاتی اوکراین و محروم کردن آن از حاکمیت دیجیتال اجرا می‌کند. درواقع خود شرکت نیز در گزارشش به این اذعان کرده است. 

به گفته این مقام دولتی، مرکز تجزیه‌وتحلیل مایکروسافت با دادن وعدهای کمک به تحکیم امنیت، نهادهای دولتی اوکراین را متقاعد کرده است دسترسی از راه دور به شبکه‌های خود بدهند. خصوصا از طریق فعال‌سازی قابلیت «دسترسی کنترل‌شده به پوشه» در برنامه حفاظت در برابر تهدیدات سایبری مایکروسافت دیفندر. از طریق سرویس‌های ریسک آی‌کیو (RiskIQ) نیز به بهانه ارزیابی سطح امنیت منابع اطلاعاتی نهادهای دولتی اوکراین، دستگاه‌هایی با آسیب‌پذیری‌های وصله نشده شناسایی‌شده‌ که اکنون می‌توانند توسط آمریکایی‌ها مورداستفاده قرار گیرند. 

بنا به اظهارات سیرامولاتاف، همه‌چیز گویای این است که گزارش مایکروسافت بر اساس دستورالعمل‌های روس هراسی دولت ایالات‌متحده یا حتی با دیکته کارگزاران آن نوشته‌شده است. در آن افسانه‌هایی در مورد هکرهایی گفته‌شده که به دستور مسکو عمل می‌کنند. داستان‌های ترسناک درباره تهدید روسیه برای به‌اصطلاح «دموکراسی‌ها» در حال پخش است. این شرکت به خود زحمت ارائه هیچ مدرکی را نیز نمی‌دهد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد رژیم ولادیمیر زلنسکی دسترسی به تمام دستگاه‌های ارتباطی کشور را در اختیار مایکروسافت قرار داده و ابزارهایی برای نظارت، اقدامات تحریک‌آمیز و انجام حملات رایانه‌ای با پرچم بیگانه ارائه داده است. 

سیرامولاتاف معتقد است مایکروسافت با تلاش برای خوش‌خدمتی در برابر مقامات آمریکایی و جلب‌توجه آن‌ها خود را بی‌اعتبار کرده است. بسیاری از کشورهای جهان که از خدمات مایکروسافت استفاده می‌کنند باید به این فکر کنند که واقعاً این شرکت چه چیزی از خود ارائه می‌دهد. هرلحظه این ابزار سیاست تهاجمی واشنگتن ممکن است برای تجاوز به حاکمیت دولت‌های ناسازگار مورداستفاده قرار گیرد و چنین اقدامات خرابکارانه‌ای بار دیگر با پروپاگاندا توجیه خواهند شد. 

  • ۰۱/۰۴/۲۸

مایکروسافت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">