ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجازات جرایم رایانه‌ای متناسب نیست

| چهارشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۸۵، ۰۶:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای گفت: مجازات‌های جرایم رایانه‌ای در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر و نسبت به جرم اتفاقی کمتر پیش بینی شده و متناسب با جرم نیست.
سرهنگ "مهرداد امیدی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: با توجه به حجم خسارات و ضررهایی که انواع جرایم رایانه ای به بخش خصوصی یا عمومی وارد می‌کند، مجازات‌ها هم باید متناسب باشد.
به گفته این کارشناس جرایم رایانه‌ای، در مجازات‌هایی که برای اینگونه جرایم در نظر گرفته می‌شود، باید به بازدارندگی از ارتکاب جرم توجه شود و مجازات‌ها باید در حدی باشد که از وقوع آن جلوگیری کند.
وی ادامه داد: مجازات‌های در نظر گرفته شده برای تخلفات رایانه ای نسبت به سایر کشورها کمتر پیش بینی شده است اما سعی شده با جرایم متناسب باشد.
مدیر کل مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای افزود: لایحه جرایم رایانه ای در کشور ما بومی‌سازی شده و این لایحه با توجه به قوانین کشورهای دیگر تهیه و تدوین شده است.
وی بیان داشت: این لایحه متناسب با قانون مجازات اسلامی تنظیم شده و در بخش تعزیرات قرار می‌گیرد یعنی بر حسب حکم قاضی مجازات تعیین می‌شود.
سرهنگ امیدی تصریح کرد: عناوین جرایم رایانه‌ای در این لایحه، تعاریف و میزان مجازاتها مشخص است.
وی تاکید کرد: جرایم رایانه‌ای در کشورهای خارجی زودتر آغاز شده به دلیل اینکه بکارگیری فناوری اطلاعات در آنجا زودتر اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه فناوری اطلاعات در کشور رو به رشد است، روند جرایم رایانه‌ای نیز روند رو به رشدی است، به همین سبب لایحه جرایم رایانه‌ای در کمیسیون‌های تخصصی مجلس در حال رسیدگی است.
سرهنگ امیدی با بیان اینکه اینگونه جرایم ، تخلفاتی است که در آن رایانه به عنوان ابزار مطرح می‌شود، افزود: جرایم رایانه‌ای شامل "نفوذهای غیر مجاز"، "ایجاد مزاحمت از طریق پست الکترونیک (ایمیل)" و "کلاه برداری‌های اینترنتی" و بسیاری موارد دیگر است.

  • ۸۵/۰۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">