ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجلس به معضل قمار اینترنتی ورود کند

| يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر ضرورت تدوین طرحی در مجلس برای مقابله با قمار اینترنتی تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ‌سازی مناسب انجام شود تا مردم به چنین سایت‌هایی اعتماد نکنند.
جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خانه ملت، با هشدار نسبت به گسترش فعالیت سایت‌های قمار و شرط‌بندی، گفت: فعالیت این سایت‌ها مبتنی بر مساله روانی است که معمولات افراد می‌خواهند در کوتاه مدت سرمایه هنگفت و گزافی به دست بیاورند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسب درآمد از طریق شرط‌بندی حرام است، افزود: سرمایه باید بر اساس تلاش، کوشش و فعالیت‌های علمی و ذهنی به دست بیاید؛ بر اساس اینکه قمار توانمندی مالی ناگهانی را به دنبال دارد و ممکن است عده کمی بهره‌مند شوند و عده زیادی متضرر شده و به خاک سیاه نشسته و تمامی دارایی خود را از دست بدهند حرام شده و طبق قانون مجازات اسلامی قمارهای اینترنتی جرم است و باید با مجرمان برخورد شود.

نماینده مردم لارستان در مجلس دهم مقابله با قمار اینترنتی را مستلزم عزم جدی و فرهنگ‌سازی گسترده دانست و ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی مناسب توسط نهادهای فرهنگی و رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما انجام شود تا مردم به چنین سایت‌هایی اعتماد نکنند؛ باید این فرهنگ را گسترش داد که راه دستیابی به سرمایه شانس و اقبال نیست و باید با تلاش و خلاقیت و آن هم به تدریج به این مهم دست یابیم.

جعفرپور با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم باید به موضوع فعالیت سایت‌های قمار ورود کند، گفت: باید با تشدید نظارت‌ها اجازه فعالیت به شرکت‌های قمار داده نشود و در صدور مجوزها دقت شود که با موازین شرعی و اقتصادی سازگاری داشته باشد؛ در این هیاهویی که مسائل مختلف اقتصادی وجود دارد نباید اجازه گسترش چنین فعالیت‌هایی که مبانی قانونی و شرعی ندارد و موجب هدررفت سرمایه و اشاعه قمار می‌شوند را داد.

وی با بیان اینکه باید قانون یا دستورالعملی باشد که دستگاه‌ها بر اساس آن مانع از ادامه فعالیت سایت‌های شرط‌بندی و قمار شوند، افزود: مجلس می‌تواند طرحی را برای مقابله و جلوگیری از گسترش فعالیت این سایت‌ها تدوین یا وزارت خانه‌های متولی دستورالعملی را تدوین کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">