ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ابتکار: محیط زیست به تقویت اینترنت نیاز دارد

| دوشنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در چند سال اخیر اقدامات خوبی برای تقویت زیرساخت های اینترنتی در کشور صورت گرفته است، گفت: افزایش دستگاه های پایش آنلاین نیازمند تقویت بیشتر این زیرساخت ها در کشور است.

معصومه ابتکار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امیدواریم زیرساخت های اینترنتی در کشور قوی تر شود افزود: البته انتظار ما هم تقویت این زیرساخت ها به ویژه در دستگاه های دولتی است که خوشبختانه کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت ارتباطات فناوری و اطلاعات اظهار کرد: هوشمند سازی حفاظت از محیط زیست به ویژه در بحث پایش مناطق حفاظت شده جزو برنامه های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است که در این تفاهم نامه بر آن تاکید شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اگر بخواهیم دستگاه ها و ایستگاه های سنجش انواع آلودگی از جمله هوا، آب، پساب های صنعتی، رودخانه ها، سواحل، دریاها و گرد و غبار را حداقل 15 تا 20 برابر تعداد دستگاه های فعلی توسعه دهیم قطعا نیازمند تقویت زیرساخت های اینترنتی در کشور هستیم.
به گفته وی با توجه به اهمیت امر پایش نیازمند توسعه چند برابری ایستگاه های سنجش انواع آلودگی ها هستیم.
ابتکار تاکید کرد: استفاده از فناوری های روز دنیا برای حفاظت از محیط زیست الزامی است و اکنون که دوران پسابرجام را می گذرانیم فرصت مناسبی برای رسیدن به این هدف است زیرا دیگر حفاظت سنتی جوابگو نیست و باید به سمت به روز شدن حرکت کنیم.
وی ادامه داد: داشتن بانک اطلاعاتی در مورد مناطق حفاظت شده، گونه های گیاهی و جانوری کشور و به طور کلی وضعیت محیط زیست الزامی است بنابراین نیازمند داشتن فناوری های به روز و تقویت پوشش های اینترنتی در کشور هستیم.
ابتکار گفت: یکی از اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست نصب دوربین در مناطق حفاظت شده با هدف پایش و اطفای به موقع آتش سوزی است زیرا برخی مناطق غیر قابل دسترسی هستند که در صورت بروز آتش سوزی برای مطلع شدن و اقدام برای اطفاء زمان زیادی از دست می رود در حالی که اگر دوربین نصب باشد بدون تلف شدن زمان اقدامات لازم برای حضور در محل و اطفای حریق صورت می گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">