ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات درباره نرخ sms سفسطه نکند

| چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۸۶، ۰۵:۰۹ ب.ظ | ۱ نظر

یکی از خوانندگان سایت با ارسال مطلبی به انتقاد از نرخ اس ام اس پرداخته و دفاع ازاین نرخ را نوعی سفسطه دانسته است. در این متن آمده است:

"شاید در یک کشور اروپایی خدمات موبایل گران داده ولی باید این را هم دانست که اپراتوری مثل t-mobile برای مشترکانش 1000 دقیقه مکالمه رایگان واقعی در ماه با اپراتورهای طرف قرارداد و با شبکه خودش می بندد.

از طرف دیگر این اپراتور خدماتی دارد که هر کاربر 30 هزار تومان در ماه بدهد میتواند به طور نامحدود با هر شبکه و هر تلفنی که صحبت داشته باشد.الان در اتریش این مسئله وجود دارد و قاعدتاً در بقیه اروپا هم اینطوری خواهد بود.

ضمناً درآمد ایرانیها را با درآمد اروپاییها مقایسه کنید بعد بگویید 500 تومان میدهند. بهتره است مخابرات سفسطه نکند."
پیش از این خبرگزاری فارس در مطلبی با عنوان گران ترین و ارزان ترین نرخ های مکالمه و پیام کوتاه تلفن همراه در دنیا نوشته بود، طبق آمار مقایسه‌ای بین 14 کشور دنیا که ایران را نیز شامل می‌شود، نشان دهنده ارزان بودن نرخ تعرفه مکالمه و پیامک با سیم‌کارت همراه اول در قیاس با دیگر کشورهاست.

به گزارش فارس، در این بررسی که کشورهایی از قاره‌های آسیا، آفریقا و اروپا مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نرخ مکالمه و پیام مورد تجزبه و تحلیل قرار گرفته است.

هزینه مکالمه با سیم‌کارت تلفن همراه با در نظر گرفتن دلار 935 تومانی در بازار غیر رسمی در کشور‌های ارمنستان، سودان، بحرین، کنگو، بلژیک، انگلستان، کنگو، عربستان و اردن به ترتیب 1178 تومان، 101 تومان، 100 تومان، 431 تومان، 422 تومان، 733 تومان، 502 تومان، 124 تومان و 79 تومان است. هزینه هر دقیقه مکالمه با سیم کارت دولتی ایران "همراه اول" در حال حاضر 447 ریال است.

در این بررسی تنها چند کشور از جمله بنگلادش، نیجریه و پاکستان هزینه مکالمه ارزانتر از ایران دارند.

در پاکستان این نرخ 35 تومان و در بنگلادش و نیجریه به ترتیب 33 تومان و 21 تومان است.

این گزارش حاکی است: نرخ تعرفه ارسال پیامک (SMS) نیز در کشورها‌ی مورد بررسی به مراتب بالاتر از اپراتور اول ایران است.

به عنوان مثال با در نظر گرفتن بهای هر دلار 935 تومان، بهای ارسال SMS در کشورهای انگلستان، ارمنستان، عربستان، بلژیک، سودان و اردن به ترتیب 186 تومان، 484 تومان، 327 تومان، 140 تومان، 23 تومان و حدود 45 تومان است.

در این بین تنها کشورهای پاکستان، بنگلادش و نیجریه هزینه ارسال SMS کمتری نسبت به اپراتور اول دارند.

هزینه ارسال پیامک در این کشورها در حدود 5 تا 7 تومان است.

  • ۸۶/۰۶/۲۸

نظرات  (۱)

اگه یک کم اشکالات تایپی رو کم کنید بهتره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">