ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: تعداد انگشت شماری بازنشسته در مخابرات وجود دارد و مخابرات تلاش می کند از نیروهای جوان استفاده کند اما الزامی به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته ها در این شرکت خصوصی نیست.

مجید صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در یک نشست خبری در پاسخ به سوال فارس درباره تکلیف نهایی ادغام شرکت های مخابرات ایران و همراه اول که قرار بود طبق راهبرد ۵ ساله مخابرات تا سال ۹۷ انجام شود، گفت: طبق آنچه که قبلا اعلام شده در پی ادغام فیزیکی این دو شرکت نیستیم بلکه قصد داریم از سرویسها و منابع شرکت به صورت مشترک استفاده کنیم که این کار هم اکنون آغاز شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اجرای مصوبه منع به کارگیری بازنشستگان با تصویب در هیئت مدیره همراه اول در این اپراتور خصوصی اجرا می‌شود و در شرکت مخابرات ایران اجرا نمی‌شود، آیا تصمیم فعلی درباره این مصوبه در مخابرات قطعی است یا تصمیم دیگری گرفته خواهد شد؟ گفت: مصوبه هیئت مدیره همراه اول یک مصوبه داخلی بود اما تلاش داریم که در شرکت مخابرات ایران از نیروهای جوان استفاده کنیم که البته در حال حاضر تعداد بازنشسته ها در شرکت مخابرات انگشت شمار است و قابل توجه نیست.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در این شرکت گفت: تعداد انگشت شماری بازنشسته در مخابرات وجود دارد و مخابرات تلاش می کند از نیروهای جوان استفاده کند اما الزامی به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته ها در این شرکت خصوصی نیست.

 

بررسی بازگرداندن ودیعه‌های مخابراتی به مردم در قالب سهام در بخش حقوقی

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: بازگرداندن ودایع مخابراتی به مردم در قالب سهام و رقم واقعی ودایع در بخش حقوقی در حال بررسی است.

مجید صدری درباره وعده تبدیل ودایع مردم در شرکت مخابرات ایران به سهام اظهار داشت: این موضوع در بخش حقوقی شرکت مخابرات ایران در حال بررسی است اما اکنون پاسخ شفاف برای ارائه در این باره ندارم زیرا این موضوع کار کوچکی نیست و مبالغی است که از سالیان قبل باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که رقم های متفاوت ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ودایع اعلام می‌شود، گفت: تعیین رقم دقیق ودایع نیز در حال بررسی است و اکنون نمی توانم ارقام را تایید کنم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره رای دیوان عدالت اداری برای لغو مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره دریافت آبونمان از خطوط تلفن ثابت گفت: در این موضوع در حق مخابرات اجحاف شد و پیش و پس از تصمیم گیری با ما صحبت نکردند؛ زیرا مخابرات نیاز به توسعه دارد و توسعه هزینه بر است.

صدری افزود: این کار صددرصد به ضرر شرکت مخابرات است و سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مخابرات می‌کاهد. همچنان که در حال آماده کردن سیستم های صورت حساب گیری برای اعمال تغییر هستیم و در این باره با قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری در حال مذاکره ایم تا بتوانیم رای را برگردانیم؛ البته به دنبال کلک زدن نیستیم که اسم هزینه عوض کنیم اما معتقدیم که نام از ابتدا اشتباه انتخاب شده و نام صحیح آن هزینه نگهداری است.

 

پیشنهاد مخابرات به رگولاتوری برای افزایش تعرفه های تلفن

در همین رابطه و به گزارش مهر صدری از پیشنهاد شرکت مخابرات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای افزایش تعرفه های تلفن در سال آینده خبر داد و گفت: تعرفه های مخابراتی بسیار پایین است و ما پیشنهاد داده ایم که این تعرفه ها را عادلانه تر کنیم.

وی در مورد اینکه تعرفه اینترنت طبق اظهارات روز گذشته وزارت ارتباطات کاهش خواهد یافت، گفت: در حال حاضر تعرفه تلفن ثابت و دیتا به نفع ما نیست و با وجود اینکه ما تابع قوانین هستیم، اما کاهش تعرفه ها به صلاح ما نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه کیفیت اینترنت مخابرات افزایش پیدا کرده است، گفت: میانگین تاخیر ۱۲۵ میلی ثانیه ای در شبکه به زیر ۲۵ میلی ثانیه رسیده است. همچنین میزان رضایت مشتریان از اینترنت در یک نظرسنجی که انجام داده ایم حدود ۷۰ درصد اعلام شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">