ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امسال انتخابات الکترونیکی نداریم

| چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

عضو حقوقدان شورای نگهبان اعلام کرد که به علت نبود قانون و شرایط فنی امکان برگزاری الکترونیک انتخابات امسال وجود ندارد.

نجات‌الله ابراهیمیان عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس، اعلام کرد که به علت نبود قانون و شرایط فنی امکان برگزاری الکترونیک انتخابات امسال وجود ندارد.

وی در توضیح این تصمیم شورای نگهبان گفت: با توجه به اینکه در طرح اصلاح قانون انتخابات موادی که برای ساماندهی انتخابات الکترونیکی پیش‌بینی شده بود در آخرین لحظات رسیدگی در مجلس حذف شد اکثریت اعضای شورای نگهبان به دو دلیل با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی موافقت نکردند.

«دلیل اول اینکه به موجب قانون اساسی برگزاری انتخابات باید به موجب قانون عادی باشد و با توجه به اینکه در سال جاری روش پیشنهادی برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی موضوع قانون خاصی قرار نگرفته بود تا فضای سنتی تبدیل به شرایط جدید الکترونیک شود، شرایط تقنینی که وزارت محترم کشور و دولت وعده آن را داده بودند، تحقق پیدا نکرد»

عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین خاطرنشان کرد: دلیل دوم اینکه مراجعی که توافق شده بود امنیت و خدشه‌ناپذیری سیستم جدید انتخابات الکترونیکی را تائید و تصدیق کنند پس از وصول پاسخ‌ها معلوم شد امنیت آن را بدون قید و شرط تایید نکردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">