ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: با انحصار گرایی در زمینه نسخه الکترونیک مخالفیم.

طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت در خصوص موضوع انحصارگرایی در سامانه نسخه نویسی الکترونیک اظهار داشت: ما باید استانداردها را اعلام کنیم، معتقد هستیم که چندهزار مطب داریم این مطب‌ها باید دارای نرم‌افزار ارتباطی باشند که در این زمینه می‌توان از ظرفیت استارتاپ‌ها استفاده کرد، با انحصار گرایی در زمینه نسخه الکترونیک مخالفیم و این موضوع اشتباه است.

وی افزود: ما باید کاری کنیم که سامانه «قواعد بیمه‌گری» سازمان بتواند با هر نرم‌افزاری با هر زبانی که استانداردهای کلی را دارد ارتباط برقرار کند، اینکه مطب‌ها با کدام شرکت ارایه دهنده خدمت قرارداد ببندد بر عهده بیمه سلامت نیست، برخی اعلام کردند که تعدد و تکثر سامانه ممکن است اشکالاتی را ایجاد کند اما ما معتقدیم این فضا برای کسب و کار مناسب است. سامانه ما توان برقراری ارتباط با نرم‌افزارهای مطب را دارد.

وی تصریح کرد: نسخه نویسی الکترونیک در ۳۱ استان،  و در هر استان در یک شهرستان آغاز شده و مرحله پایلوت را می‌گذراند، زیرساخت‌های فنی حداقلی این کار فراهم شده است.

به گزارش فارس، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات در جلسه کارگره سلامت استان کرمان بر لزوم باز بودن رقابت در عرصه خدمات نرم افزارها تاکید و عنوان کرده بود: اگر این کار انحصاری شود به معنای وجود فساد و رانت است و بایستی جلوی آن را گرفت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">