ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: اعتقادم این است که اگر نخواهیم بگوییم مخابرات ایران ستون فقرات شبکه ملی اطلاعات است، حداقل این شرکت یکی از ستون‌های اصلی این حرکت و ارکان توسعه شبکه ملی اطلاعات و این طرح کلان است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت مخابرات ایران ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه این جلسه نقطه شروعی برای همدلی و همراهی بیشتر و در نهایت حل مشکلات باشد، گفت: اعتقادم این است که اگر نخواهیم بگوییم مخابرات ایران ستون فقرات شبکه ملی اطلاعات است، حداقل این شرکت یکی از ستون‌های اصلی این حرکت و ارکان توسعه شبکه ملی اطلاعات و این طرح کلان است.

زارع‌پور ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات در حال حاضر یک پروژه ملی است. کشورهای پیشرفته و کسانی که برای حقوق مردم‌شان ارزش قائل‌اند دنبال اجرای چنین شبکه‌ای هستند. ما هم به‌عنوان متخصصان این حوزه باید حافظ منافع مردم باشیم تا این طرح راهبردی را در کشور محقق کنیم، طرحی که مخابرات در آن نقش کلیدی و حیاتی دارد بنابراین تعامل و همدلی میان شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فوق‌العاده مهم است.

وی در ادامه با اشاره به عدم توسعه متوازن شبکه ارتباطات ثابت و سیار گفت: در هیچ کجای دنیا به این شکل نیست که تمرکز را روی ارتباطات سیار بگذارند درحالی‌که ارتباطات ثابت به میزانی که باید توسعه پیدا نکند.

وزیر ارتباطات افزود: اگر تصمیمات راهبری و کلیدی به‌موقع گرفته نشود و در ارتباطات سیار توسعه نداشته باشیم حتی در تماس‌های تلفنی هم مشکل پیدا می‌کنیم و عملاً آن اتفاقی که در حوزه برق و خاموشی‌ها افتاد در ارتباطات هم خواهد افتاد. بنابراین نیازمند تصمیمات فوری، مدبرانه، دلسوزانه و همدلانه از ناحیه همه بازیگران بخش هستیم.

زارع پور بابیان اینکه اعتقاد دارم که همه ما یک خانواده هستیم گفت: همه به دنبال حل مشکلات کشور هستیم و می‌توانیم با همدلی و همراهی فضای مجازی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم که بتواند پیشران سایر بخش‌های کشور باشد.

وی در ادامه با طرح پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای بررسی و حل مشکلات و چالش‌های پیش روی شرکت مخابرات ایران، گفت: در این کارگروه باید تلاش شود با همدلی و همراهی، برخی اختلافات ازجمله در حوزه املاک را به‌سرعت و در کوتاه‌مدت حل کرد.

وزیر ارتباطات سپس با تأکید بر رسیدگی به مشکلات بازنشستگان مخابرات گفت: باید به قول‌هایی که داده شده عمل کرد. مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان فرمودند «یا به مردم قول ندهید یا اگر قول دادید روزشمار بگذارید که کی عملی می‌کنید». اگر جایی برای پرداخت دیون بازنشستگان قولی داده‌اید و این قول در زمانش محقق نشده است این موضوع را صادقانه با آن‌ها در میان بگذارید. بالاخره قولی داده شده و باید به آن پایبند بود.

زارع پور در ادامه همچنین از هیئت‌مدیره شرکت مخابرات خواست تا مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران را هم حل کنند.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: بار دیگر تأکید می‌کنم که امیدوارم با همدلی و همراهی میان خانواده ارتباطات و فناوری اطلاعات بتوانیم جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در بهره‌گیری از این حوزه ارتقا دهیم.

همچنین در این دیدار صمیمی که با حضوراعضای هیات مدیره ، مدیرعامل و معاونان شرکت مخابرات ایران برگزار شد گزارشی از وضعیت مخابرات ارایه شد و مدیران ارشد مخابرات در خصوص مشکلات وچالشهای موجود در حوزه ارتباطات بحث بررسی کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">