ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیریت اینترنت، ماموریت جدید برای شرکت IT

| يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۸۷، ۱۲:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت فن‌آوری اطلاعات به‌عنوان یکی از ارگان‌های توسعه دهنده‌ی حوزه‌ی IT در کشور جهت بهره‌گیری هرچه بیش‌تر از مزایای این فن‌آوری و در راستای تحقق اهداف برنامه‌ی چهارم توسعه و چشم‌انداز 20 ساله‌ی کشور و همچنین برای بالا بردن شاخص‌های آمادگی الکترونیک در نظر دارد به ایجاد مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور اقدام کند.

ملکی پرست - مدیر کل دفتر تحقیق و توسعه شرکت فن‌آوری اطلاعات - با بیان این مطلب اهداف تخصصی این مرکز را مدیریت منابع فن‌آوری اطلاعات در کشور، حمایت از توسعه اینترنت و فن‌آوری اطلاعات، تحقیق توسعه و نوآوری در بخش فن‌آوری اطلاعات و ارایه آمار و شاخص‌های فن‌آوری اطلاعات اعلام کرد.

او اظهار کرد: با ایجاد و توسعه این مرکز تمامی فعالیت‌هایی که به‌صورت موازی در زمینه فن‌آوری اطلاعات در کشور انجام می‌شود به‌صورت یکپارچه قابل انجام خواهد بود که این موضوع از اتلاف سرمایه‌ها جلوگیری کرده و باعث خواهد شد پروژه‌ها به‌صـورت منسجم و یکپارچه و با کارایی بیش‌تر انجام شود.

مدیر پروژه مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور افزود: از جمله وظایف مرکز توسعه و مدیریت اینترنت را مدیریت و تخصیص آدرس‌های اینترنتی، تمرکز بر محافظت و توسعه فضای سایبر ملی و تبدیل آن به محیطی پرنشاط جهت پیشبرد اهداف ملی مردمی، مدیریت موثر و پایدار منابع اینترنت، بهینه‌سازی و توسعه‌ی اینترنت و فعالیت‌های تحقیق و توسعه مربوط به منابع آدرس‌های اینترنتی نسل آینده شبکه، توسعه دامنه‌های .IR و دامنه های فارسی و انجام سیاست‌های مربوط به ثبت و تخصیص آدرس‌های IP نسخه 4 و 6، همکاری با مجامع بین الملل مربوطه، تشکیل سمینارهای داخلی و خارجی با همکاری این نهادها است.

وی پروژه‌های مرکز مذکور را به دو دسته، پروژه‌های ایجادی که شامل پروژه‌های مربوط به ایجاد مرکز و پروژه‌های اجرایی که در راستای وظایف و اهداف مرکز تعریف شده‌اند تقسیم کرد. بر این اساس، پروژه‌های ایجادی شامل تشکیل مرکز توسعه و مدیریت اینترنت و انتخاب مشاور جهت مطالعات تطبیقی و شناخت وضع موجود و ارایه پیشنهاد وضع مطلوب و تبیین راه گذر به وضع مطلوب و ارایه طرح ایجاد مرکز توسعه و مدیریت اینترنتی شود.

او افزود: همچنین پروژه‌های اجرایی فعال در سال جاری مرکز توسعه و مدیریت اینترنت شامل تعیین شاخص‌های IT شامل دو پروژه تعیین ضریب نفوذ آماری کاربران اینترنت و تعیین فرمول ضریب نفوذ اینترنت و اتصال 200 نقطه دولتی وزارت جهاد کشاورزی به شبکه دسترسی پرسرعت جهت پیاده‌سازی خدمات الکترونیکی با کاربری عمومی است.

  • ۸۷/۰۸/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">