ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راهنمای ورود دانش‌آموزان به شبکه اجتماعی «شاد»

| دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۴:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، راهنمای عمل شبکه اجتماعی دانش‌آموزان(شاد) را برای آموزش، به استان‌های سراسر کشور ابلاغ کرد.

وزارت آموزش و پرورش سعی کرده است با ایجاد یک رابط کاربری نرم‌افزاری به نام بات ارتباط بین سامانه سناد که پایگاه داده اطلاعات مدارس، دانش آموزان، کلاس‌ها و معلمان است با پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم سازد و آموزش‌ها در فضای مجازی را ساماندهی کند.

انتخاب پیام رسان به مدیر مدرسه که در فضای واقعی مدرسه در خط مقدم فرآیند آموزش قرار داشت، واگذار شده است و مدیر مدرسه باید تلاش کند در این شرایط بحرانی انتخابی مبتنی بر توانایی‌ها و شناخت خود از پیام رسان‌ها را داشته باشد.

در همین راستا معاونت آموزش ابتدایی راهنمای عمل شبکه اجتماعی دانش‌آموزان برای آموزش(شاد) ویژه دانش‌آموزان، معلمان، اولیا و مدیران (در دوره پیش‌دبستان و دوره اول و دوم ابتدایی) را ابلاغ  کرد.

راهنمای عمل شبکه اجتماعی دانش‌آموزان برای آموزش(شاد) را می‌توانید دانلود کنید:  دستورالعمل جدید دستورالعمل جدید  

 

  • شیوه‌نامه آموزش مجازی در «شاد» برای دوره متوسطه

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، شیوه‌نامه آموزش مجازی در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان را به استان‌های سراسرکشور ابلاغ کرد.

ساختار شبکه اجتماعی شاد همانند ساختار مدرسه‌‌ واقعی است یعنی دانش آموزان وارد کلاس مجازی می‌شوند و معلم در همان زمان مطابق با برنامه کلاسی که مدیر مدرسه ارائه می‌دهد، حضور خواهند داشت و فرآیند یاددهی و یادگیری را دنبال خواهند کرد.

نظارت برکلاس درس مجازی معلمان و حضور وغیاب دانش آموزان بر عهده مدیر و کادر اداری مدرسه خواهد بود.

شیوه‌نامه آموزش مجازی در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان را می‌توانید دانلود کنید:  دستورالعمل شاد در متوسطه دستورالعمل شاد در متوسطه  

 

  • نحوه احراز هویت دانش‌آموزان برای ورود به «شاد»

مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش، نحوه احراز هویت دانش‌آموزان برای ورود به شبکه اجتماعی دانش‌آموزان(شاد) را اعلام کرد.

به گزارش فارس، شبکه اجتماعی دانش‌آموزان(شاد) به منظور ساماندهی آموزش مجازی معلمان که بنا بر مسؤولیت اجتماعی خود در مدت زمان تعطیلی مدارس انجام داده‌اند، در وزارت آموزش و پرورش طراحی و پیاده سازی شده است.

زیرساخت اجرای این طرح، استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی است که با طراحی یک رابط کاربری ساده جهت اتصال به پیام رسان و احراز هویت مدیر، معلم و دانش آموز، امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین مبتنی برتبادل پیام و محتوا را فراهم ساخته است.

والدین دانش آموز یا شخص دانش آموز پس از اطلاع از پیام رسان منتخب مدرسه از طریق مدیر یا معلم باید نسخه‌ی جدید پیام ‌رسان را نصب کند و از طریق گزینه‌ بات شاد با انتخاب نقش «دانش‌آموز» به لینک shad.medu.ir متصل شده و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده مطابق به کلاس خود در مدرسه وصل شود.

 دانش آموز بدون پیام رسان نیز از طریق سامانه shad.medu.ir می‌تواند وارد کلاس‌های مدرسه خود شود.

مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، درختواره‌ای از نحوه احراز هویت دانش‌آموز و ورود به پیام‌رسان ارائه داده است که در ادامه خواهد آمد.

 

اینفوگرافی راهنمای عمل شبکه اجتماعی دانش‌آموزان
راهنمای عمل شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) برای آموزش و فرایند ورود به این شبکه اجتماعی به صورت اینفوگرافی ارائه شد.

اینفوگرافی راهنمای عمل شبکه اجتماعی دانش‌آموزان
به گزارش گروه آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، فرایند ورود به شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) طی سه مرحله از سوی مدیر مدرسه، معلمان و دانش‌آموزان باید صورت گیرد.

همه اعضای مدرسه و دانش‌آموزان جهت استفاده از سامانه باید یکی از نرم‌افزارهای سروش، آی گپ، بله، گپ و روبیکا را که توسط مدیر انتخاب می‌شود در تلفن همراه یا رایانه نصب کنند.

  • گام اول: راه اندازی توسط مدیر مدرسه:

انتخاب پیام رسان از سامانه سناد
نصب پیام‌رسان در گوشی همراه یا رایانه
ورود به بات(شاد) و ثبت کد ملی
تأیید اطلاعات کلاس‌ها و معلمان

  • گام دوم: راه‌اندازی توسط معلمان

نصب پیام‌رسان انتخابی مدیر مدرسه
انتخاب گزینه معلم ( مشاهده کد ملی و گروه‌های کلاس)
تأیید صحت اطلاعات

  • گام سوم: راه‌اندازی توسط دانش‌آموزان

نصب پیام‌رسان انتخابی مدیر مدرسه
ورود به بات(شاد) و انتخاب گزینه دانش‌آموز
کلیک بر روی لینک (shad.medu.ir) در پیام‌رسان و ورود به صفحه اصلی شاد
ثبت اطلاعات درخواستی و با تأیید آن ورود به لینک کلاس

دانش‌آموزان از ۱۶ فروردین به کلاس درس مجازی در شبکه اجتماعی شاد می‌روند!
دانش آموزان بعد از تعطیلات نوروز به کلاس‌های درس مجازی خود در شبکه اجتماعی شاد می‌روند.
مهدی شرفی در گفت و گو با تسنیم اظهار کرد: ورود به شبکه اجتماعی دانش‌آموزان "شاد" سه مرحله دارد، مرحله نخست مربوط به ورود مدیران، مرحله دوم ورود معلمان و مرحله سوم ورود دانش آموزان است.

وی افزود: مدیران مدارس از هفته گذشته کار را شروع کرده‌اند و پیام‌رسان مدرسه انتخاب شده است، کلاس‌های درس دانش آموزان نیز بعد از تعطیلات نوروز در این فضا برگزار می‌شود، معلمان و دانش آموزان می‌توانند از طریق پیام رسان انتخاب شده و با استفاده از کد ملی خود که قبلاً توسط مدیران مدارس به سامانه سناد وارد شده است، وارد بخش اختصاصی خود شوند و در کلاس مجازی با نظارت مدیر مدرسه حضور داشته باشند.

شرفی گفت: تمام مدارس کشور می‌توانند به شبکه اجتماعی "شاد" وصل شوند و تاکنون حدود 90 هزار مدرسه امکان دسترسی به این شبکه را دارند، وزارت ارتباطات نیز کمک‌هایی را در بخش زیرساخت انجام داده است و امیدواریم مدارس مناطق محروم را تجهیز کنند تا دانش‌آموزان این مناطق نیز بتوانند به آموزش‌های مجازی دسترسی داشته باشند،پیشنهاداتی نیز برای ارائه ابزارهای هوشمند مانند تبلت به دانش‌آموزان مناطق محروم مطرح شده است.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در شبکه اجتماعی "شاد" تمام پیام رسان‌های داخلی حضور دارند و فضایی  ایجاد شده است تا آموزش دانش‌آموزان از طریق این پیام رسان‌ها انجام شود، وزارت ارتباطات هم قول داده است تا زمان بازگشایی مدارس اینترنت مورد استفاده در این فضا رایگان باشد.

وی تصریح کرد: استفاده از شبکه‌ اجتماعی "شاد" برای آموزش مجازی دانش‌آموزان یک برنامه بلندمدت است تا هر زمان و به هر دلیلی مدارس تعطیل شدند آموزش تعطیل نشود البته محتواهای مورد نیاز برای آموزش الکترونیک باید توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تولید شود تا در مرحله بعد به این شبکه اجتماعی اضافه شود و کارها در حال انجام است.

شرفی در پاسخ به این پرسش که آیا تدریس در این فضا به آموزش معلمان نیاز دارد؟ مطرح کرد: هر کدام از معلمان که با پیام رسان‌های داخلی کار کرده باشند می‌توانند آموزشهای مجازی را در این شبکه اجتماعی ارائه دهند، آموزش دانش‌آموزان در این فضا به صورت تعاملی است یعنی معلم تدریس کرده و تکالیف را ارائه می‌دهد و دانش آموزان می‌توانند سوالات خود را به بپرسند و پاسخ آن را بگیرند.

در همین رابطه: نحوه ورود دانش‌آموزان به شبکه اجتماعی «شاد»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">