ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مزاحمت تلفنی موسسه ثبت ونک

| سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

"مجموعه ثبت ونک تنها مجموعه خدماتی دارنده ایزو در زمینه رضایتمندی مشتری! در ایران و با بیش از 12 سال حضور مستمر در روزنامه وزین همشهری و سایر جراید کثیرالانتشار معتبر مفتخر است ... اطلاعات گسترده‌ای را در زمینه‌های ثبتی و مالیاتی و خدمات اداری در اختیار شما قرار دهد."

این چیزی است که موسسه ثبت ونک که کار امور ثبتی شرکت‌ها را انجام می‌دهد، مدعی آن است و این مطلب را روی سایت خود منتشر کرده است. اما در پس عبارت "دارنده ایزو در زمینه رضایتمندی مشتری!" واقعیت‌های تلخی وجود دارد.

کسانی که قصد کار با این موسسه را دارند، قبل از ورود و سفارش به این موسسه باید نکات زیادی را مد نظر داشته باشند. چراکه کوچکترین اشتباه می‌تواند تا سال‌ها برای شما گران تمام شود. مشکلی که برای بنده رخ داده است.

نخستین و مهمترین موضوعی که با آن مواجه می‌شوید، شماره تلفن است. به رسم معمول شما باید شماره تلفنی در اختیار این موسسه قرار دهید که آنها بتوانند با شما در تماس بوده و به شما سرویس دهند. اما در این مرحله باید بسیار مراقب کاری که می‌کنید باشید. شماره‌ای که شما در اختیار این موسسه می‌گذارید می‌تواند برای شما مساله ساز شود.

چراکه اگر شرکت شما تعلیق شده باشد، منحل شده باشد، فعال نباشد، قصد کار با این موسسه را نداشته باشید و از این موضوع چندین سال هم بگذرد، شماره شما در سامانه تماس‌ها و پیامک‌های مکرر موسسه ثبت ونک باقی می‌ماند.

اصرار شما برای خروج از لیست تماس‌ها به ویزیتورهایی هم که مکررا به شما زنگ می‌زنند نیز تقریبا بی‌فایده است. شما باید هر چند وقت یک بار به تماس و پیامک‌های این موسسه پاسخ داده و خواهش خود را برای خروج از این چرخه آزار دهنده اعلام کنید و البته باز هم ثمری در کار نخواهد بود.

جالب آنکه شاید با خروج برخی کارکنان این موسسه باید منتظر تماس از موسسات دیگر هم باشید. به ناچار اما تلاش کردم بعد از چند سال اصرار بی فایده به برخی بازاریاب‌های این مجموعه با یکی از مدیران موسسه ثبت ونک تماس بگیرم و علت این مزاحمت‌ها را جویا شوم. اما دسترسی به مدیر یا مدیران این مجموعه نیز اصلا کار آسانی نیست.

جالب‌تر آنکه یکی از افراد پاسخگو در این مجموعه تاکید کرد اگر شما با تلفن همراه با ما تماس بگیرید، مجددا شماره شما در لیست تماس‌های ما قرار می‌گیرد!

پس اگر مایل نیستید چنین اتفاقی بیفتد، مراقب باشید با چه شماره‌ای با موسسه ثبت ونک تماس می‌گیرید.

فکر این موضوع را هم که با مسدودسازی شماره‌های این موسسه می‌توانید مشکل را حل کنید از ذهن‌تان بیرون کنید، چراکه ظاهرا موسسه ثبت ونک بیش از صد شماره تلفن در اختیار دارد.

این کار یعنی دسترسی به مسوولان مشخص در موسسه دارای «ایزوی رضایتمندی مشتری!» اما کار آسانی نیست و شما هیچگاه به مدیریت مجموعه وصل نخواهید شد. حتی اسم و فامیل کامل مدیریت مجموعه نیز به شما داده نمی‌شود.

به هر حال بعد از اصرار زیاد گفته شد مدیر مجموعه نیست و فرد دیگری باید پاسخگو باشد. فرد دیگر نیز در موسسه مدعی داشتن ایزوی رضایتمندی مشتری، در خصوص مسوولیت اصلی خود این گونه پاسخ داد که همه کارهای موسسه با من است! و خلاصه جایگاه حقوقی ایشان برای بنده مشخص نشد.

در نهایت وی نیز قول پیگیری و حذف شماره بنده از لیست تماس و به عبارت درست‌تر مزاحمت موسسه ثبت ونک را داد که بنده نیز منتظر مانده و پیگیری تا حصول نتیجه را ادامه خواهم داد.

(جهت تکمیل و به روزرسانی این گزارش باید گفت که با گذشت 4 سال از درج این گزارش، تماس‌ها (بخوانید مزاحمت‌ها) از موسسه ثبت ونک همچنان ادامه دارد!)

اما در نهایت این پرسش‌ها بی‌پاسخ ماند که منِ مشتری از نظر قانونی در کدام فرمی که امضا کرده‌ام به این موسسه اجازه ارسال پیامک و تماس وقت و بی‌وقت برای بازاریابی داده‌ام؟ آن هم سال‌ها پس از اتمام کارم با آن مجموعه؟ آیا شماره تماس مشتری نباید محرمانه تلقی شده و با اجازه ایشان مورد استفاده‌های دیگر قرار گیرد؟ آیا نباید راهی شفاف و مکانیزه برای خروج از دیتابیس تماس‌های موسسه ثبت ونک وجود داشته باشد؟ و در نهایت این که آیا مدیر عامل این مجموعه که مشخص نیست چه فردی است، حاضر است شماره موبایل خود را اعلام کند، تا بنده نیز ترتیب ارایه خدمات متنوعی از لیزر و کاشت و برداشت مو گرفته تا تخفیف سفر به پوکت و کوش‌آداسی به ایشان را بدهم؟!

امضا محفوظ

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۹/۰۲/۱۶

موسسه ثبت ونک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">