ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مسدود شدن حساب بانکی با سیم‌کارت گمشده

| چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران از سوء‌استفاده یک باند کلاهبرداری از سیم‌کارت گمشده یک جوان خبر داد و گفت: این اتفاق منجر به مسدود شدن حساب بانکی پسر جوان شد.
به گزارش تسنیم سرگرد وحید سلطانی با اعلام خبر سوءاستفاده باند کلاهبرداری از سیم‌کارت مفقود شده پسر جوان، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: مدتی قبل جوانی 30 ساله برای انجام امورات اداری به یکی از شعبات بانک در تهران مراجعه کرد و متوجه مسدود بودن حساب بانکی‌اش شد.

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران افزود: پسر جوان با پیگیری و مراجعه به مرجع قضائی متوجه شد حساب بانکی‌اش با دستور قضائی با شکایت هشت شاکی درباره پرونده کلاهبرداری مسدود شده است.

وی ادامه داد: در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که پسر جوان دارای سه سیم‌کارت است و یکی از سیم‌کارتها 6 ماه قبل در اسباب‌کشی خانه‌اش گم شده و ‌با توجه به اینکه با سیم‌کارت گمشده کاری نداشته، متوجه موضوع نبوده، در حالیکه کلاهبرداران از سیم‌کارت وی برای اقدامات فریبکارانه خود استفاده کرده‌اند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: پسر جوان در ادامه پیگیری‌ها اطلاع پیدا کرد که یک باند کلاهبرداری با استفاده از سیم‌کارت وی در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش و تراکنشهای بانکی کرده‌اند و در برابر اتهام کلاهبرداری قرار گرفته است.

سلطانی با اشاره به اینکه تحقیقات پلیسی برای شناسایی اعضاء این باند که با سیم‌کارت پسر جوان از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، در دستور کار قرار دارد، گفت: شهروندان مراقب اسناد، مدارک و سیم‌کارت خود باشند و آنها را در گاوصندوق نگهداری کنند و از طریق اپراتورهای مختلف پیگیر باشند که چند سیم‌کارت به‌نام آنها است تا افراد سودجو از سیم‌کارتهای شهروندان استفاده نکنند.

  • ۹۹/۰۸/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">