ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مسوولان به گسترش اینترنت اهمیت دهند

| سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۸۵، ۰۸:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل هماهنگی تحقیقات دانشگاه اصفهان گفت: در سال جاری تمامی توجه مسوولان باید به گسترش و توسعه اینترنت متمرکز شود.
دکتر "علی صنایعی" روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: هنوز پهنای باند اینترنتی در کشور ما پایین است و شبکه دارای مشکل بوده و قطعی آن بسیار می‌باشد.
وی تصریح کرد: همچنین از اولویت‌های دیگر که در سال جاری باید به آن توجه شود، ارتقا امنیت الکترونیکی و بانکداری الکترونیکی است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر سارقان الکترونیکی به راحتی می‌توانند ما را هک کرده و حساب بانکی مردم را خالی کنند و دلیل آن نیز این است که نرم افزارهایی که تحت لیسانس و مطابق با استاندارد ایزو ‪ ۱۷۷۹۹‬هستند را در اختیار نداریم.
استاد دانشگاه اصفهان افزود: استاندارد ایزو ‪ ۱۷۷۹۹‬در رابطه با بحث امنیت الکترونیکی است و طی دو هفته آینده نیز "دومین کنفرانس بین‌المللی امنیت الکترونیکی" در دانشگاه لندن برگزار می‌شود و در این کنفرانس مقالات کاربردی ارایه شده و پلیس‌های الکترونیکی از تمامی نقاط دنیا نیز شرکت خواهند کرد.
وی ادامه داد: البته زیرساخت‌های موجود برای امنیت بانکداری الکترونیکی کافی نیست.
استاد دانشگاه اصفهان تاکید کرد: البته یکی دیگر از دلایل عدم امنیت بانکداری الکترونیکی عدم ارتباط با نیروهای متخصص خارجی است.
دکتر صنایعی بیان داشت: همه این موارد سبب شده تا نتوانیم امنیت الکترونیکی را برای کسب و کار الکترونیکی در بخش خصوصی و دولت الکترونیکی را در بخش دولتی داشته باشیم.
وی در مورد فعال شدن پیام‌های کوتاه تلفن همراه (‪ (SMS‬تصریح کرد:

فعال شدن پیام‌های کوتاه تلفن همراه تمامی مشترکین موبایل (‪ (SMS‬قبل از شروع سال ‪ ۸۵‬نشان‌دهنده این است که مخابرات تصمیم به انجام کاری بگیرد، می تواند آن را انجام دهد.
وی بیان داشت: متاسفانه اکنون مسایل مالی در اولویت قرار گرفته و پس از آن مشترکین و گیرنده خدمات، مد نظر هستند.

  • ۸۵/۰۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">