ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشترکان مخابرات سودشان را گرفته اند

| يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۶:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به این که ارزش و اعتبار اپراتورها به پروانه‌ و تعداد مشترکان آن‌ها بستگی دارد، گفت:‌ این امر با میزان سرمایه‌ی آن‌ها ارتباط مستقیم ندارد، از این رو اگر اپراتور اول پروانه‌ی خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کند، تاثیر به‌سزایی در قیمت‌گذاری ما خواهد داشت.

صابر فیضی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: اخذ مجوز در سازمان تنظیم مقرارت در حال بررسی است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان تیرماه پروانه‌ را دریافت کنیم و همزمان با آن نیز وارد خصوصی‌سازی می‌شویم.

او درباره‌ی آخرین وضعیت تبدیل ودایع مشترکان تلفن همراه و ثابت به سهام در روند خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های وابسته گفت: در حال جمع‌آوری اطلاعات ودایع مشترکان هستیم و اجباری نیز در کار نیست و بر اساس اعلام نظر مشترکان تصمیم‌گیری خواهیم کرد که ودایع آن‌ها را از طریق بورس تبدیل به سهام کرده و یا وضعیت فعلی را حفظ کنیم.

او با اشاره به این که در ترازنامه‌ حجم دارایی‌های مخابرات در حدود 13 هزار میلیارد تومان ثبت شده است که 4 هزار میلیارد تومان آن مربوط به وادیع مشترکان است که این میزان به شکل سهام بین 38 میلیون مشترک مخابرات اعم از ثابت و همراه با رضایت آن‌ها توزیع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، درباره‌ی چگونگی تبدیل ودایع مشترکان تلفن ثابت به سهام با توجه به این که سال‌ها از فعالیت تلفن ثابت در کشور می‌گذرد و ودایع مختلفی در طی این سال‌ها با نرخ‌های متفاوتی برای تلفن ثابت اخذ شده و این ضرورت وجود دارد که به روز تبدیل شوند، تصریح کرد: تبدیل ودایع به سهام بر اساس قیمت دفتری که ثبت شده انجام می‌گیرد و این که آیا در آینده ارزیابی مجدد و به روز تبدیل ‌شود در شرایط فعلی از نظر حقوقی مقدور نیست مگر آن که در سازمان خصوصی‌سازی تصمیم جدیدی در رابطه با آن گرفته شود.

فیضی با اشاره به این که در شرایط فعلی سه ودیعه به ترتیب به مبالغ 290 و 232 و 180 هزار تومان در تلفن همراه برای هر یک مشترکان نسبت به دوره‌ یا سالی که ثبت‌نام کرده‌اند، وجود دارد،‌ گفت: اگر این ودایع وارد بورس شود، به طور سالانه به هر یک از مشترکان به تناسب ودیعه‌ی مورد نظر سود تعلق خواهد گرفت و در واقع مانند یک شرکت سهامی‌ در بورس عمل خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، در پاسخ به این پرسش که برخی از مشترکان نسبت به مبلغی که برای ودیعه آن‌ها در نظرگرفته شده است اعتراض دارند چراکه در سال‌های گذشته برخی از آن‌ها سیم‌کارت خود را با مبالغ گزافی در حدود یک میلیون خریداری کرده‌اند، گفت: به طور کلی در روش پس پرداخت افرادی که ودیعه نزد کشورهای مخابراتی گذاشته‌اند از نرخ تعرفه‌ی کمتری بهره‌مند شده‌اند و اگر با قوانین فعلی این موضوع را بررسی و بدون ودیعه نرخ مکالمات را محاسبه کنیم هر کدام از مشترکان به اندازه‌ی 50 درصد هزینه‌ی مکالمات خود را باید اضافی پرداخت می‌کردند در حالی که به دلیل داشتن ودیعه به همان میزان کمتر پرداخت کرده‌اند و اگر این اعداد با سود بانکی و نرخ تورم محاسبه کنیم باز هم دولت به نفع مشترکان عمل کرده است چرا که 50 درصد کل اعدادی که تا حالا به عنوان مبلغ مکالمه پرداخت شده خیلی بیشتر از سود بانکی و تورم مبلغ ودیعه است.

او افزود: اما در تلفن‌های اعتباری این گونه نیست زیرا آن‌ها ودیعه‌ای نزد مخابرات ندارند و نرخ مکالمات تا 50 درصد بیشتر است از این رو تنها تفاوت تلفن‌های ودیعه‌دار با اعتباری ودیعه‌ای است که این مشترکان از پیش ‌برای میزان مکالمات خود نزد مخابرات گذاشته‌اند.

او تاکید کرد: هر مشترکی اگر بخواهد وضعیت فعلی ودیعه خود را حفظ کند می‌تواند به مخابرات مراجعه‌ کند و با پر کردن فرم مربوطه ودیعه‌ی آن نزد مخابرات باقی بماند. از این رو با توجه به این که پیش‌بینی می‌کردیم افراد محدودی تمایل نداشته باشند ودیعه آن‌ها وارد بورس شود بنابراین در قبوض مشترکان اعلام کرده‌ایم مشترکانی که تمایل به این کار ندارند، اعلام کنند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پایان درباره‌ی این که آیا مشترکان می‌توانند پس از آن که ودیعه آن‌ها به سهام تبدیل شود نسبت به فروش آن اقدام کنند، گفت: آن‌ها می‌توانند مانند سهامداران عادی سهامشان را در بورس خرید و فروش کنند.

  • ۸۶/۰۲/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">