ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استاندار مرکزی بر رفع مشکلات اینترنتی دانش‌آموزان تا آغاز سال تحصیلی آتی تاکید کرد و گفت: خلاء موجود در این زمینه باید از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برطرف شود.
به گزارش ایرنا، علی آقازاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه آغاز می‌شود و به دلیل شرایط کرونا، باید در فرصت باقی مانده مشکلات اینترنت برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از شبکه‌های مختلف رفع شود.

وی بیان کرد: امید است تا بازگشایی سال تحصیلی جدید، تمام شهرهای استان مرکزی در وضعیت سفید کرونا قرار گیرند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه پروژه‌های مهر در فرصت باقی مانده از سال تحصیلی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: چهار سال متوالی استان در زمینه سواد آموزی جزو استان‌های برتر کشور بوده که این روند باید تداوم یابد.

وی عنوان کرد: سهم مدارس دولتی استان مرکزی از قبولی های کنکور مطلوب نیست و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: شناسایی استعداد و هدایت استعدادها همواره مورد توجه است و تمام مولفه‌های هوش دانش‌آموزان از سوی معلمان بر اساس مشاهدات بررسی می‌شود و انتظار است والدین به بحث هدایت تحصیلی اعتماد لازم را داشته باشند.

«شهریار فولادوند» افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش تحصیل کنند که این برنامه برای سال تحصیلی جدید ۴۲ درصد پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: بر اساس شرایط اقتصادی و بازار کار پس از تحصیل، والدین بیشتر تمایل به تحصیل فرزندان خود در رشته‌های تجربی، انسانی و ریاضی را دارند.

وی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار، ۳۵ درصد از دانش‌آموزان کشور در رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیلند که این آمار در استان مرکزی ۴۰ درصد است.

وی عنوان کرد: ۶۵ درصد از دانش‌آموزان کشور در رشته‌های نظری مشغول به تحصیلند که این آمار در استان مرکزی ۶۰ درصد شامل ۳۰ درصد تجربی، ۱۵ درصد انسانی و ۱۵ درصد ریاضی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی در جذب دانش‌آموزان به رشته فنی و حرفه‌ای کار و دانش از میانگین کشوری بالاتر است و جزو هفت استان برتر است.

فولادوند عنوان کرد: ظرفیت‌سازی برای جذب دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش امری ضروری است که در دستور کار جدی قرار دارد.

وی در خصوص دستورالعمل بازگشایی مدارس در پروژه ۹۹ نیز گفت: به دلیل شرایط ایجاد شده به واسطه کرونا، در سال تحصیلی جدید ۲ شعار ارتقای سطح بهداشت مدارس و توسعه آموزش‌های الکترونیک مورد توجه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: در سال تحصیلی جدید کارگروه بهداشت و تندرستی به کارگروه‌های مهر اضافه شده و امید است دستگاه‌های اجرایی در زمینه تامین مواد شوینده این نهاد را یاری دهند.

فولادوند اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه هدف‌گذاری شده و وضعیت بازگشایی مدارس بر اساس وضعیت کرونا اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهرهای سفید به شکل حضوری، در شهرهای زرد به صورت معلم محور و به صورت حضوری با نصف ظرفیت کلاس و در شرایط قرمز اساس کار آموزش‌های تلویزیونی، شبکه شاد و برنامه‌های آموزشی مجازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: در سال تحصیلی گذشته، حدود ۲۰ درصد دانش‌آموزان این استان دسترسی به شبکه شاد نداشتند و در این راستا بحث تولید محتوای الکترونیک برای این دانش‌آموزان در دستور کار است.

فولادوند بیان کرد: ساماندهی نیروهای انسانی مورد نیاز سال تحصیلی جدید انجام شده و تاکنون ۱۲۷ هزار دانش‌آموز پایه ابتدایی، ۵۷ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه اول و ۴۱ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم در این استان ثبت‌نام کرده‌اند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲۳۴ هزار و ۸۳۴ دانش آموز و ۲ هزار و ۲۶۹ فضای آموزشی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">