ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکلات سامانه امتا در حال رفع است

| دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

سرپرست دفتر خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت گفت: اتصال برخط سامانه امتا به سامانه های اطلاعاتی دیگر دستگاه ها سرعت ثبت نام متقاضیان خودرو را نیز سریعتر کرده است و زیرساخت های این سامانه در حال تقویت است.
به گزارش شاتا، امیر جعفر پور در این برنامه در خصوص ثبت نام و قرعه کشی برای تحویل خودرو به مشتریان بیان کرد: در این مرحله از سامانه امتا که متصل به سامانه های اصلی کشور مانند ثبت احوال و وزارت ارتباطات است استفاده کردیم که شرایط ثبت نام مانند داشتن گواهینامه، پلاک فعال، تلفن همراه و کارت بانکی را رصد می کنیم که اتصال برخط به این سامانه ها سرعت ثبت نام را نیز سریعتر کرده است.

وی ادامه داد: مسئولیت سامانه امتا با وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی این وزارتخانه است.

سرپرست دفتر خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت در خصوص برخی مسایل مربوط به ثبتنام در سامانه امتا تصریح کرد: زیرساخت های سامانه امتا در حال تقویت است، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در حال رصد مداوم و شبانه روزی مشکلات این سامانه می باشد و بروز برخی مشکلات مربوط به ساعت ثبت نام متقاضیان و ترافیک بسیار بالا در روز است که متقاضیان بهتر است شب‌ها نسبت به ثبت نام مبادرت ورزند.

جعفرپور در خصوص شرایط ثبت نام ادامه داد: در خصوص شرایط ثبتنام بیش از 1000 نفر ساعت تدبیر و برنامه ریزی شده است و فرآیند بسیار مدیریت شده ای برای استفاده از سامانه امتا، تجهیز آن و اتصالش به سامانه های اطلاعاتی داشتیم و انجام آزمایشی برخی فرآیندها در 3 ماهه گذشته در دست اقدام بوده است.

وی در برنامه رادیویی دال(رادیو جوان) گفت: در مرحله اول ثبت نام با توجه به پیش بینی استقبال مردم شرایطی برای ثبت نام کنندگان در نظر گرفته شد تا فشار به سامانه امتا و زیرساخت‌های آن به حداقل ممکن برسد و با تلاش همکارانمان در مجموعه مرکز تجارت الکترونیکی برخی شرایط محدود کننده مانند داشتن چک نیز برداشته شد.

سرپرست دفتر خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت اضافه کرد: داشتن چک برای کاهش ورود دلال ها به ثبت نام بوده است تا خودرو به دست متقاضی واقعی برسد و عدالت در توزیع اتفاق بیفتد.

جعفرپور افزود: به دنبال این هستیم که خودرو محلی برای سوداگری افراد سودجو نباشد و به همین دلیل داشتن پلاک فعال را جزو شرایط نهادیم.

وی گفت: برنامه های پیش فروش در روزهای آینده نیز داریم که توسط سرپرست محترم وزارتخانه اعلام خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">