ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل کارگزاری آگاه با بیان اینکه نقص فنی ایجاد شده در این کارگزاری برای اطلاعات مشتریان مشکلی ایجاد نکرده، گفت: تمام تلاش تیم فنی این است که سامانه خدمات این کارگزاری از روز شنبه به روال عادی برگردد.

تعداد 19هزار و 547 نفر از مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «به مشکلات مشتریان کارگزاری آگاه رسیدگی شود»‌ خواستار پیگیری خبرنگار فارس و پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.

در این زمینه خبرنگار فارس با محمدرضا سرافراز یزدی مدیرعامل کارگزاری آگاه تماس گرفت که آیا مشکلی برای اطلاعات مشتریان کارگزاری ایجاد شده، که وی گفت: اولاً هیچ مشکلی برای اطلاعات مشتریان این کارگزاری ایجاد نشده و بک آپ (نسخه پشتیبان) از اطلاعات مشتریان را در اختیار داریم، بنابراین خیال آنها راحت باشد، ثانیاً تیم فنی تلاش می‌کند، ظرف امروز پنج‌شنبه و فردا جمعه سیستم‌ها را به حالت اول برگرداند و از شنبه ارائه خدمات به مشتریان را از سر بگیریم.

وی تأکید کرد: دوستان فنی شبانه روزی انجام وظیفه می‌کنند تا دستگاه خراب شده را تعمیر و جایگزین کنند و بارگذاری سامانه و اتصال به بقیه سرویس‌ها و در مدار قرار دادن آن را از سر گیرند.

مدیرعامل کارگزاری آگاه تأکید کرد: اطلاعات مشتریان هیچ مشکلی پیدا نکرده و یک بک آپ و پشتیبان از این اطلاعات در اختیار داشتیم.

سرافراز یزدی در مورد اینکه دیروز چهارشنبه عرضه اولیه سهام سرمایه‌گذاری پویا بود، آیا مشتریان شما توانستند سهام این عرضه اولیه را خریداری کنند، گفت: تعدادی از مشتریان توانستند و تعدادی به دلیل مشکل فنی موفق نشدند و ما ضمن عذرخواهی از آنها سعی می‌کنیم، به نحوی از انحاء سیستم جبرانی از طریق باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه در نظر بگیریم.

وی افزود: گروه آگاه (شرکت کارگزاری آگاه و شرکت ویستا سامانه آسا (ارائه دهنده خدمات آنلاین)) صادقانه و به طور شفاف تمام مشکلات را با مشتریان مطرح کرده و به صورت رسمی هم به مشتریان خود از طریق سامانه کارگزاری آگاه اطلاع‌رسانی کرده ‌است. 

مدیرعامل کارگزاری آگاه در پاسخ به این پرسش که آیا اجباری برای مشتریان بورسی در اینکه از خدمات یک کارگزاری خاص استفاده کنند، وجود دارد، گفت: هیچ اجباری نیست و یک ساختار فنی است که هرکس دارای کد بورسی است می‌تواند با هر کارگزاری که بخواهد کار کند و به راحتی می‌تواند کارگزاری خود را عوض کند. بنابراین انتخاب کارگزاری برای مشتری اختیاری است و براساس خدماتی که دریافت می‌کند شامل پاسخگویی کارگزاری به مشتریان ، خدمات آموزشی، مشاوره و یا خدمات معاملات آنلاین یک کارگزاری را انتخاب می‌کند و در حال حاضر 108 شرکت کارگزاری در کشور وجود دارد که هر مشتری بورسی می‌تواند از خدمات هر کارگزاری که بخواهد استفاده کند.

وی در مورد اینکه اگر کسی بخواهد کارگزاری خود را تغییر دهد چقدر طول می‌کشد، گفت: به راحتی ظرف یکی دو روز می‌تواند کارگزاری خود را تغییر دهد.

مدیرعامل کارگزاری آگاه همچنین در مورد اینکه آیا مشتریان عرضه اولیه سرمایه‌گذاری پویا «وپویا» به صورت آفلاین توانستند خریداری کنند، گفت: تعدادی از مشتریان توانستند عرضه اولیه سهام وپویا را خریداری کنند و برای بقیه که به دلیل نقص فنی سیستم، موفق به خرید نشدند، سیستم جبرانی از طریق باشگاه مشتریان آگاه را پیش بینی کردیم 

وی در مورد بقیه معاملات مشتریان در روز چهارشنبه گفت: به محض قطعی سیستم آنلاین، بلافاصله سیستم کال‌سنتر را فعال کردیم و به مشتریان پاسخ دادیم و نیاز معاملاتی برخی از آنها را به شعب سراسر کشور که 90 شعبه در کشور داریم، هدایت کردیم، زیرا سامانه‌های شعب ما در کشور مشکل نداشتند و فقط خدمات آنلاین آنها دچار مشکل بود.

سرافراز یزدی همچنین در پاسخ به دیگر خواسته مخاطبان سامانه فارس من مبنی بر «کند بودن سامانه‌های معاملات کارگزاری آگاه» که قبلاً ‌این موضوع را با عنوان «کارگزاری آگاه سیستم نرم‌افزاری خود را ارتقا دهد» در سامانه فارس من ثبت کرده بودند و 85 نفر آن را حمایت کرده بودند، نیز گفت: واقعیت این است که ما در چند سال قبل به شدت دنبال توسعه و بهبود شبکه زیرساخت و نرم‌افزارهای خود بودیم تا خدمات بیشتری به مشتریان موجود و مشتریان جدید ارائه کنیم، اما واقعیت این است که استقبال مردم از بازار سرمایه بیش از حد انتظار بود به ویژه در چند ماه اخیر بیش از حد تصور تعداد آنها افزایش یافت و نه تنها برای کارگزاری آگاه که برای اغلب کارگزاری‌ها این مشکل کندی سیستم‌ها پیش آمده است و این به خاطر استقبال گسترده مشتریان است.

وی افزود: در این شرایط تلاش می‌کنیم منابع خود را تجهیز کنیم و به ارتقای خدمات بهتر و با ثبات‌تر مبادرت کنیم که مشتریان راحت‌تر بتوانند کار خرید و فروش سهام انجام دهند و علی‌رغم همه تلاش‌های ما مشکل فنی در روز گذشته پیش آمد.

مدیرعامل کارگزاری آگاه در مورد اینکه آیا مشکل پیش آمد به خاطر هکرها بوده است، گفت: این شایعه است در واقع یکی از دستگاه‌های ما در بخش سخت‌افزاری به دلیل نوسانات برق، سوخت و از مدار خارج شد و از مدار خارج شد و این را بدانید که قطعات دستگاه‌های الکترونیک نسبت به تغییر دما حساس هستند، بنابراین سیستم سرمایشی با نوسان برق دچار اختلال شده بود و چون دستگاه‌های الکترونیک حساس هستند، متأسفانه این اتفاق افتاد، وگرنه تمام سرور‌های ما و زیرساخت معاملات در بهترین مرکز دیتای ایران نگهداری می‌شود و چنین حادثه‌ای قبلاً سابقه نداشته که روی دهد.

سرافراز یزدی گفت:‌ دیتاسنتر یاد شده از سابقه خوبی برخوردار است و با حداقل ریسک به فعالیت ادامه می‌دهد.

وی در برابر این پرسش که با توجه به خدمات غیر حضوری کارگزاری‌ها به متقاضیان بورس در دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک فقط این خدمات برای 2کارگزاری مفید و آگاه انجام می‌شود، گفت: شما وقتی برای خرید یک کالا با تنوع و برند مختلف مراجعه می‌کنید تحقیق می‌کنید و برندی که مورد علاقه باشد استفاده می‌کنید و یا از جایی که فکر می‌کنید خدمات بهتری ارائه می‌کند خدمات دریافت می‌کنید. من نمی‌خواهم اسم کارگزاری خاصی را ببرم، اما وقتی بیشترین سهم معاملات آنلاین و خدمات به مشتریان در چند کارگزاری خاص انجام می‌شود که این به خاطر بالا بودن سطح خدمات معاملات آنلاین، تعدد شعب کارگزاری، خدمات آموزشی،‌خدمات مشاوره و دادن اعتبار به گروه انبوهی از مشتریان است و این خدمات به طور عادلانه ارائه می‌شود بنابراین مشتری تصمیم می‌گیرد که به همان کارگزاری برود که خدمات بیشتری دریافت می‌کند. در عین حال تأکید می‌کنم، هیچ محدودیت و انحصاری در انتخاب کارگزاری‌های بورسی وجود ندارد.

مدیرعامل کارگزاری آگاه  در پایان تأکید کرد: اولاً اطلاعات مشتریان در کارگزاری آگاه دچار هیچ مشکلی نشده ثانیاً با تلاش تیم فنی سعی می‌کنیم از روز شنبه ان شاء الله به ارائه خدمات به مشتریان اقدام کنیم و ثالثاً‌ اجباری در انتخاب کارگزاری وجود ندارد، همانند اینکه برای سپرده‌گذاری در یک بانک هیچ اجباری نیست و هر کس می‌تواند در یک بانک خصوصی یا دولتی متناسب با سطح خدمات سپرده‌گذاری کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">