ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مصباح همچنان روی زمین است

| سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۸:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

ماهواره «مصباح» از آذرسال گذشته در نوبت پرتاب قرار دارد و زمان قطعی پرتاب آن تاکنون مشخص نشده است.

به گزارش فارس ماهوار مصباح که با همکاری وزارتخانه‌های ارتباطات، فناوری اطلاعات و علوم،‌تحقیقات و فناوری ساخت آزمایشی آن در سال 80 آغاز و سال 84 نمونه فضایی آن ساخته شده است هم اکنون در نوبت پرتاب قرار دارد و قرار است توسط سازمان فضایی روسیه در مدار قرار گیرد.

برپایه این گزارش کاربرد ماهواره مصباح ذخیره و ارسال دیتا می‌باشد که کار آن انتقال بین ایستگاه‌های زمینی به صورت ذخیره و ارسال، تشخیص منابع و معادن هواشناسی و کنترل سیستم‌های انتقال برق، نفت و گاز است.

ارتفاع ماهواره مذکور هزار کیلومتر و در مدار ارتفاع پایین LEO قرار می‌گیرد که وزن آن 85 کیلوگرم و با اندازه 80×50×50 سانتی‌متر ساخته شده است.

همچنین طبق برنامه‌ طراحی شده تعداد دور آن در شبانه‌روز 14 روز خواهد بود و 45 دقیقه می‌توان آن را در شبانه روز رویت کرد.

ماهواره مصباح با روش Piggg back پرتاب و استقرار می‌یابد و ناحیه سرویس‌دهی آن به صورت اصلی ناحیه ایران و قابلیت سرویس‌دهی در اروپا و آمریکا را دارد که طول عمر مفید آن 3 سال می‌باشد.

براساس این گزارش ماهواره مصباح با همکاری یک شرکت ایتالیایی طراحی و ساخته شده است که طبق اظهارات برخی مسئولان تا پایان سال جاری در مدار قرار می‌گیرد اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است.

  • ۸۵/۰۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">