ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون بهداشتی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: مطب ها از اول مرداد امسال به سیستم پرونده الکترونیک ایرانیان متصل می شوند.

علیرضا رئیسی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان، پرونده ای است که تمام وقایع سلامت یک فرد از تولد تا مرگ در آن ثبت می شود، در حال حاضر انرژی مایمان را روی این موضوع متمرکز کرده ایم که این اتفاق در نظام سلامت ایران برای اولین بار رخ دهد.
وی اضافه کرد: اکنون مصوبه برقراری پرونده الکترونیک در مطب ها (در سطح یک خدمات درمانی بخش خصوصی ) را گرفته ایم و کار اجرایی آن شروع شده است. در حوزه بهداشت، تکمیل پرونده الکترونیک، بحث پزشک خانواده و نظام ارجاع کارهای مهمی است که باید با کیفیت بخشی به ارائه خدمات و با پایه گذاری دقیق انجام دهیم.
رئیسی ادامه داد: در پرونده الکترونیک دو کار اساسی انجام شد، یکی آنکه برای اولین بار سامانه یکپارچه بهداشت راه اندازی شده که کار بزرگی است. در سامانه یکپارچه بهداشت همه مراکز درمانی به هم وصل می شوند به طوری که دو میلیون و 560 هزار نفر همپوشانی خدمتی وجود داشت و سالانه 300 میلیارد تومان در توزیع منابع مشکل ایجاد می شد که با راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشت این میزان هزینه را صرفه جویی کردیم.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیح داد: دومین کار اساسی در پرونده الکترونیک، شخصی سازی خدمات است که ضریب ایمنی اطلاعات را بالا می برد، به این صورت که در مراکز بهداشتی خدماتی که به افراد ارائه می شود به صورت پیامک به مصرف کننده خدمت ارسال می شود.
رئیسی افزود: تاکنون 17 میلیون پیامک به مردم فرستادیم و سه میلیون پیامک دریافت کردیم که در 94درصد موارد مردم از ارائه خدمت در مراکز بهداشتی اعلام رضایت کردند.
وی تعداد خانه های بهداشت را 18 هزار و مراکز جامع سلامت را چهار تا پنج هزار عنوان کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">