ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چرا اغلب کارگزاری‌ها، اجازه دسترسی به سامانه‌های آنلاین را نمی‌دهد؛ معاملات آغاز نشده کارگزاری‌ها از دسترس خارج شدند!

 

پیام یک کاربر:

بورس نیاز به یک خونه تکونی اساسی داره .کارگزار محدود سود معاملات صدها میلیاردی تو جیبشان. مدیران و کارمندان سازمان بورس بعلت رانت اطلاعاتی همه میلیاردر شدن. مدیران عامل ... و ... و کالا و انرژی -... و خیلیای دیگه همه مولتی میلیاردر شدن باز بعلت داشتن رانت اطلاعاتی شرکتها و سفارشات خرید و فروش اولویت بندی هست یعنی سفارش خرید و فروش حقوقیها و کارگزاریها قبل از سفارش مردم عادی وارد سیستم میشود و این یعنی مثلا اول خرید یا فروش صدها میلیونی سهام انها اول باید انجام شود تا نوبت بقیه مردم بشود که همین گاهی روزها و هفته ها طول میکشد و این مدت باعث میشود انها سودهای کلان بکنند و در مقابل مردم عادی که نمیتوانند بموقع خرید و فروششان انجام شود ضرر کلان میکنند یا بعبارت بهتر پول مردم به جیب اینها میرود.

کلا فساد گسترده ای تو بورس از سالها قبل حاکم هست که روز بروز هم بیشتر میشود.کاری که میتواند در کوتاه مدت سروسامانی به بورس بدهد:
1-اولویت اوردرگزاری در سیستم باید برای همه یکی شود و همزمان سفارشات همه با هم وارد سیستم شود یا حتی بهتر اینکه اول اوردر مردم عادی وارد سیستم شود و بعد سفارشات حقوقیها.
2-اخبار و گزارشات شرکتها طوری سامان داده شود که در ساعت خاصی پخش و همه بطور یکسان و همزمان از انها مطلع شوند و مثل الان نباشد که عده ای از قبل بدانند و خرید و فروششان را انجام دهند و مردم بعد از چند روز تازه بفهمند چی شده است.
3-مدیران بورسی و شرکتی و خانواده هایشان محدودیتهای معاملاتی داشته باشند.
4-افزایش تعداد کارگزاریها به 2-3 برابر تعداد کنونی.

 

منبع: بورس‌نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">