ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شیوع کرونا در کنار تحریم و یکسری عوامل خارجی باعث شد قیمت تلفن همراه در مسیر صعودی قرار بگیرد درحالیکه تقاضا در فروردین هرسال زیاد می شود.
 به گزارش رادیو گفت و گو ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در برنامه صبح و گفت و گو با اشاره به اینکه ثبت سفارش واردات تلفن همراه و قیمت ارز بر قیمت عرضه تلفن همراه تأثیر دارد، گفت: درباره قیمت فروش تلفن همراه همچنین نرخ حمل و نقل هوایی هم اثرگذار است.
وی افزود: در ۲ مقطع سال تقاضا برای تهیه تلفن همراه بالا می رود، یکی از این مقاطع فروردین ماه است و دیگری فصل تابستان؛ در شب عید امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی و مشکلات تحریمی که ایجاد شد شاهد افزایش قیمت تلفن همراه بودیم.

 

*۲۰۰ شرکت مجوز واردات دارند
رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با درخواست از سازمان حمایت از مصرف کننده برای اینکه ارائه خدمات بهبود پیدا کند، گفت: هم اکنون ۲۰۰ شرکت هستند که توان وارد کردن تلفن همراه را دارند و در وارد کردن کالا باید با دقت بیشتری انجام شود.
درستی در بخش دیگری گفت: به دلیل رجیستری گوشی های تلفن همراه امروز در عرضه گوشی های تلفن قاچاق نداریم.

 

*مغازه داران احتکار نمی کنند!
وی ادامه داد: نباید این تصور ایجاد شود که مغازه داران عرضه کننده تلفن همراه اقدام به احتکار می کنند، زیرا یک فروشنده توان احتکار ندارد.
رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه تصریح کرد: مغازه دار وقتی فروش بیشتری داشته باشد به سود بیشتری دست پیدا می کند.

 

*تولید موبایل نداریم؛ چون...
فرزاد یزدیان کاشانی متخصص حوزه IT و ICTهم در برنامه صبح گفت و گو در پاسخ به این سوال که چرا تولید تلفن همراه در داخل کشور صورت نمی گیرد، گفت: تکنولوژی تولید تلفن همراه به روز است و داخل کشور چنین تکنولوژی نداریم.
وی افزود: هنگامی که یک خط تولید تلفن همراه را در کشور وارد می کنیم این خط تولید مربوط به سه الی چهار سال پیش و از رده خارج شده است. در حالی که عمر مفید یک تلفن همراه ۶ ماه است و در این مدت شرکت ها باید به سوددهی برسند. شرکت ها با برنامه ریزی که می کنند پیش از این زمان تبلیغات انجام می دهند و در مدت عمر مفید یک مدل تلفن همراه تا هنگامی که مدل جدیدی از آن برند وارد شود باید جوابگوی هزینه هایشان باشند.

 

*مشارکت با برندها؛ راهکار تولید داخلی تلفن همراه
این متخصص صنایع مخابراتی اظهار داشت: راه حلی که می توان با وجود شرایط یاد شده معرفی کرد تا در داخل کشور تولید تلفن همراه صورت گیرد مشارکت با برندهای –بزرگ- تلفن همراه است.
در بخش دیگری از این برنامه یزدیان کاشانی درباره عوامل موثر بر افزایش قیمت تلفن همراه تأکید کرد: عوامل موثر بر بالارفتن قیمت را در دوسطح جهانی و داخلی می توان جست و جو کرد. در سطح جهانی به واسطه اینکه بیماری کرونا شایع شد خط تولید بسیاری از تلفن های همراه که اغلب در چین هستند از رده خارج شد.

 

*عرضه کم تلفن همراه در مقابل تقاضای بالا
وی افزود: در سطح داخلی هم عامل موثر بر افزایش قیمت تعطیلی شرکت های فعال و موثر بر بازار تلفن همراه بودند که مجموع عوامل داخلی و خارجی سبب شد عرضه تلفن همراه کاهش پیدا کند در حالی که طبق نظر رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در فروردین ماه زمان افزایش تقاضای خرید تلفن همراه بود.
این کارشناس صنایع مخابراتی با اشاره به اینکه افزایش قیمت در گوشی های پایین رده اتفاق افتاد، گفت: یکی از این عوامل افزایش تقاضا در بازار مربوط به استفاده خانواده ها از سامانه شاد وابسته به آموزش و پرورش بود. چرا که این سامانه در گوشی های با اندروید مدل پایین تر و همچنین سیستم عامل IOS قابل استفاده نیست.

  • ۹۹/۰۳/۰۶

بازار موبایل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">