ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مفسدان اقتصادی مخابرات معرفی شدند

| يكشنبه, ۲ بهمن ۱۳۸۴، ۰۲:۰۷ ق.ظ | ۰ نظر

روابط عمومی مجتمع قضایی امور اقتصادی امروز جزئیات شانزدهمین پرونده‌ی قطعی شده مفاسد اقتصادی را که در آن یک شرکت چینی به همراه دو تبعه آن و دو شهروند ایرانی به اتهام «جعل آرم شرکت مخابرات» به مجازات‌های قانونی محکوم شده‌اند را اعلام کرد.
به گزارش (ایسنا) به نقل پایگاه اطلاع رسانی ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور، در این پرونده که با گزارش شرکت مخابرات ایران و گزارش‌های مردمی در دستور کار قضایی قرار گرفته بود متهمان چینی و ایرانی آن به اتهام جعل آرم و علامت شرکت مخابرات ایران،استفاده از سند مجعول و اعطای امتیاز من غیر حق در جریان یکی از مناقصات شرکت مخابرات ایران محاکمه و پس از رسیدگی‌های قضایی علاوه بر جزای نقدی به تحمل حبس نیز محکوم شده اند.
شرح کامل این پرونده به شرح زیر است:
شعبه و کلاسه پرونده : 82/1050/124 و 119 شعبه 1050 دادگاه بدوی و کلاسه 83/1191/81 شعبه 1191 دادگاه بدوی و کلاسه 83/34/331 شعبه 34 تجدید نظر استان تهران و کلاسه 83/34/331 شعبه 13 تشخیص دیوان عالی کشور.
شماره دادنامه :16،48،47دادگاه بدوی و 1411 دادگاه تجدید نظر و دادنامه شماره 13/3447 شعبه 13 تشخیص دیوان عالی کشور.
متهمان پرونده:1-دوژانگ(du zhung) معروف به جف(jeff) فرزند دو، تبعه‌ی چین، مهندس کامپیوتر و بازاریاب شرکت چینی هواوی( huawei).
2- سان ای(Sun Yi) تبعه چین مهندس کامپیوتر و کارمند شرکت چینی هواوی ( huawei).
3- آرش فطوره چی فرزند غلامرضا فوق لیسانس الکترونیک و مهندس بخش فنی شرکت چینی هواوی( huawei).
4- رضا رشیدی مهرآبادی فرزند محمد معاون وقت توسعه و مهندسی شرکت مخابرات ایران.
موارد اتهامی :
1- اعطای امتیاز من غیر حق.
2- جعل آرم و علامت شرکت مخابرات ایران T.C.I و استفاده از سند مجعول تهیه شده.
موضوع پرونده:
رسیدگی به نحوه‌ی برگزاری مناقصه شماره 10/82 شرکت مخابرات ایران و رسیدگی به جرائم و تخلفات اداری در انجام مناقصه.
موضوع مناقصه :خرید تجهیزات شبکه انتقال و بخش زیر ساخت مخابراتی کشور S.D.H به ارزش 35 میلیون دلار.
برنده اعلامی شرکت چینی هواوی( huawei)که عرضه کننده تجهیزات شرکت چینی huawei است.
ایرادات وارد بر مناقصه :
وجود اشکالات فنی و تکنولوژی گسترده در تجهیزات ارائه شده شرکت چینی CNTIC،عدم رعایت ضوابط ،اولویت‌ها و امتیاز بندی‌های فنی و غیر فنی از سوی شرکت مخابرات ایران و اقدامات جعلی برخی مسولان شرکتhuawei که عرضه کننده‌ی تجهیزات مخابراتی، شرکت CNTIC بوده است.
خلاصه‌ی پرونده: برخی مسولان شرکت چینی huawei به منظور تمهید و به دست آوردن امتیازاتی جهت برنده شدن در مناقصه شرکت مخابرات ایران، با اقدام به جعل آرم و علامت این شرکت، گواهی رضایت بخش (8ژوئن 2003) را تنظیم و به محل برگزاری مناقصه در کشور بنگلادش ارائه می دهند و علاوه بر این، به دلیل عدم رعایت کلیه‌ی مقررات و ضوابط مناقصه از سوی برخی روسا و مدیران شرکت مخابرات، نهایتا شرکت چینی CNTIC برنده مناقصه می شود که عرضه کننده محصولات و تجهیزات مخابراتی شرکت Huaweiبوده است که این تجهیزات با توجه به شرایط موجود و حاکم بر مناقصه ، دارای کیفیت مرغوبی نبوده است.
نتایج اقدامات قضایی:
1-ابطال مناقصه شماره 10/82 به ارزش 35 میلیون دلار.
2-رد صلاحیت فنی شرکت Huawei عرضه کننده تجهیزات SDHدر مناقصه شماره 10/82شرکت مخابرات ایران.
3- محکومیت دوژانگ(du zhung) معروف به جف (jeff)به اتهام جعل علامت و آرم شرکت مخابرات ایران به عنوان یک شرکت دولتی و استفاده از سند مجعول به هفت سال حبس تعزیری با رعایت ماده 22 قانون مجازات اسلامی شش میلیارد ریال جزای نقدی.
4- محکومیت سان ای(Sun Yi)به اتهام جعل علامت و آرم شرکت مخابرات ایران و استفاده از سند مجعول به یک سال و نیم حبس تعزیری.
5- محکومیت آرش فطوره چی به اتهام مشارکت در جعل علامت و آرم شرکت مخابرات ایران به تحمل دو سال حبس تعزیری با رعایت ماده 22 قانون مجازات اسلامی پانصد میلیون ریال جزای نقدی.
6- محکومیت رضا رشیدی مهرآبادی به اتهام اعطای امتیاز من غیر حق به تحمل یک سال و نیم حبس تعزیری.

خبر تکمیلی:
رشیدی عفو شد
روابط عمومی مجتمع قضایی امور اقتصادی عصر امروز یکشنبه با ارسال اصلاحیه ای متهم ردیف چهارم پرونده جعل آرم شرکت مخابرات را با توجه به مورد عفو قرار گرفتن وی از لیست محکومین این پرونده خارج کرد.

به گزارش شبکه خبری قسط (پایگاه اطلاع رسانی ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی )در متن ارسالی از سوی روابط عمومی مجتمع قضایی امور اقتصادی که از طریق نمابر در اختیار قسط قرار گرفته، آمده است:"احتراما در خصوص آرا قطعیت یافته پرونده کلاسه ۸۲/۱۰۵۰/۱۲۴و ۱۱۹-۸۳/۱۱۹۱/۸۱ به استحضار می رساند با توجه به نامه شماره ۸۴/۷۳۵۰/ز/۲۰ مورخ ۲/۹/۸۴ معاونت در امور زندان های دادسرای عمومی انقلاب تهران ، آقای رضا رشیدی مهر آبادی فرزند محمد مشمول عفو قرار گرفته است لذا ضمن اصلاح ، نام مشارالیه از لیست محکومین حذف می گردد.

شبکه خبری قسط روز شنبه عینا و به نقل از روابط عمومی مجتمع قضایی امور اقتصادی جزئیات یکی دیگر از پرونده های قطعی شده در این مجتمع را بر روی خروجی خود قرار داده بود.

بر اساس گزارش منتشره در روز گذشته رضا رشیدی مهر آبادی معاون وقت توسعه و مهندسی شرکت مخابرات ایران به اتهام اعطای امتیاز من غیر حق به تحمل یک سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده بود.

  • ۸۴/۱۱/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">