ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی گفت: مصوبه ممنوعیت واردات تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو به دلیل محدودیت‌های ارزی وضع شده و پس از رفع این محدودیت‌ها لغو می‌شود.
رضا عالیان در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اعمال محدودیت جدید برای واردات تلفن همراه اظهار کرد: اخیرا مصوبه‌ای از سوی دولت برای محدودیت واردات تلفن همراه با قیمت بالای ۳۰۰ یورو وضع شده است که بنا به آمار‌های موجود ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز بازار را تشکیل می‌دهد.

عضو انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی تصریح کرد: کاهش ۴۰ درصدی تخصیص ارز برای واردات تلفن همراه در سال ۹۹ باعث این تصمیم گیری شده است.

وی افزود: در نحوه تخصیص ارز تغییری به وجود نیامده است و ارز مربوط به واردات تلفن همراه از محل حاصل از صادرات و به  قیمت روز بازار تامین می‌شود.
عالیان عنوان کرد: برای واردات تلفن همراه کف محدودیت تعیین نشده است و اعمال این محدودیت شامل گوشی‌های با قیمت بالای ۳۰۰ یورو را شامل می‌شود.

عضو انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی بیان کرد: گوشی‌های که به صورت قانونی وارد کشور می‌شود دارای کد ریجستری هستند، اما احتمال دارد گوشی‌های که به صورت قاچاق وارد شده است و بالای ۳۰۰ یورو قیمت داشته باشد ریجیستر نشوند.

وی ادامه داد: واردات تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو به صورت مسافری به دلیل امکان ایجاد رانت و سودجویی برخی افراد نیز ممنوع شده است.

عالیان تصریح کرد: ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ دلار می‌تواند قیمت گوشی‌های در این رده را افزایش دهد اما احتمالا با برطرف شدن محدودیت ارز این مصوبه لغو می شود.

عضو انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی عنوان کرد: از ابتدای سال برای واردات تلفن همراه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو در سال ۹۹ در نظر گرفته شده، اما با گذشت چندین هفته از این مصوبه هنوز اختصاص نیافته است.

وی اظهار کرد: طی روز‌های آینده با همکاری سامانه همتا و سامانه جامع تجارت قرار است برای خریداران تلفن همراه همزمان با فعال سازی، پیام ارسال شود که در این پیام قیمت تمام شده برای واردکننده و اسم واردکننده گوشی و نام شرکت گارانتی اعلام خواهد شد و با این تدبیر شاهد افزایش قیمت تلفن همراه در بازار نخواهیم بود.

  • ۹۹/۰۴/۱۶

بازار موبایل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">