ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مهاجرت جمهوری خواهان از توییتر به پارلر

| جمعه, ۱۳ تیر ۱۳۹۹، ۰۴:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

جمهوری خواهان و راست گرایان عضو توئیتر که از سیاست های این شبکه اجتماعی در زمینه مقابله با رفتارهای متعصبانه آنها خسته شده اند، در حال مهاجرت به پارلر هستند.

به گزارش فارس به نقل از توئیتر، پارلر نام اپلیکیشنی است که خود را شبکه اجتماعی آزادی بیان نام گذاری کرده است. اما در هفته های اخیر در عمل به بهشت رسانه های راست گرایان آمریکا مبدل شده است. علت این مساله پیوستن تعدادی از جمهوری خواهان کنگره و برخی چهره کلیدی محافظه کار آمریکایی به پارلر است.

پارلر در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد ولی تنها پس از آن محبوب شد که تد کروز سناتور تندروی جمهوری خواه و برخی دیگر از حامیان وی از مهاجرت به این اپلیکیشن خبر دادند. دوین نونز سناتور جمهوری خواه کالیفرنیا هم بعد از آنکه نتوانست توئیتر را به علت ایجاد یک حساب کاربری قلابی در این شبکه اجتماعی که وی را مسخره کرده بود، تحت تعقیب قرار دهد به پارلر پیوست.

تد کروز مدعی شده پارلر پلافتورمی است که در آن آزادی بیان برقرار است و وی و همفکرانش با پیوستن به آن می توانند از سانسور سیلیکون ولی رها شوند.

اپلیکیشن پارلر در دو هفته اخیر بیش از ۸۷۰ هزار بار بارگذاری شده و ۱.۸ میلون حساب کاربری در آن فعال است. اما نکته جالب حذف حساب های کاربری مشهور ضدجمهوری خواهان از پارلر است. از جمله این حساب ها می توان به devincow اشاره کرد که به تمسخر دوین نونز در توئیتر می پردازد.

جان متزه مدیر عامل پارلر در واکنش به اعتراض ها گفته کاربران این اپلیکیشن حق ارسال عکس های هرزه نگارانه یا استفاده از کلمات عبور زننده را ندارند و نباید در بخش اظهارنظرها یا کامنت ها فحاشی کنند. همچنین اگر پارلر به علت مطالب کاربران با شکایت حقوقی مواجه شود، هزینه اش را از افراد می گیرد. البته متزه از پیوستن لیبرال ها و دموکرات ها به پارلر استقبال کرده است.

  • ۹۹/۰۴/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">