ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

موفقیت همراه‌اول در تحقق مناسبت‌های مذهبی

| چهارشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۹، ۰۲:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

در کشور ایران بر خلاف سایر نقاط، بخش اعظم کاربران اینترنت را مشترکان اپراتورهای موبایل تشکیل می‌دهند. به نحوی که بر اساس آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در 3 ماهه دوم سال 99، بیش از 11 درصد مشترکان اینترنت در کشور (نزدیک به 9 و نیم میلیون نفر) از اینترنت ثابت و بیش از 91 درصد مشترکان اینترنت در ایران (بیش از 76 و نیم میلیون نفر) از اینترنت سیار یا همان اپراتورهای موبایل استفاده می‌کنند.
به گزارش آی‌تی آنالیز به عبارت دیگر در ایران این اپراتورهای موبایل هستند که در بازار اینترنت حکمرانی کرده و به این ترتیب هرگونه تغییر و تسهیل در خدمات ایشان می‌تواند به تغییر سبک و عادات دیجیتال ایرانی‌ها منجر شود.
در میان اپراتورهای موبایل نیز همراه‌اول بیشترین سهم از نظر مشترکان اینترنت را در اختیار دارد و این اپراتور را در جایگاه پیشران اقتصاد و زندگی دیجیتال در ایران قرار داده است.
لذا هرگونه تصمیم همراه‌اول در عرصه ارتباطات کشور، نه فقط تصمیم تجاری یا خدماتی یک اپراتور که در حکم یک تصمیم استراتژیک در عرصه کلان ارتباطات، دولت، اقتصاد و خدمات الکترونیکی کشور و در یک کلام ایجاد فرهنگ زندگی دیجیتالی ایرانی‌ها محسوب می‌شود.
در همین راستا در شرایط تحمیل تغییر سبک زندگی با گذشت یکسال از شیوع ویروس کرونا، با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه، همراه‌اول پیشگام اقدامی مهم در کمک به برگزاری پرشور این ایام شد. 
به عبارت دیگر در اقدامی بی‌سابقه، همراه‌اول برای نخستین بار در کشور بار مسئولیت بسیاری از نهادهای مذهبی و مسوول در برگزاری سنتی این مراسم را به عهده گرفت.
این اقدام با عرضه اینترنت رایگان برای نزدیک به 38 میلیون ایرانی و هیات‌های مذهبی انجام شد و این هیات‌ها توانستند برنامه‌های خود به مناسبت ایام فاطمیه را با اینترنت رایگان همراه اول پخش زنده کنند.
به گزارش اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هم‌‎زمان با نزدیک شدن به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، همراه اول و روبیکا خدمات ویژه‌ای را به منظور ترویج شعائر مذهبی و خدمت ‌رسانی به عزاداران فاطمی ارائه می‌کنند.
در قالب این پویش و خدمات ویژه همراه‌اول و روبیکا که با مشارکت پایگاه اطلاع‌رسانی عقیق برگزار شد تمام هیئت‌ها توانستند از امکان پخش زنده مراسم خود در پیام‌رسان روبیکا بهره‌مند شوند. 
تجربه‌ای آزموده که پیش از این، در پخش زنده برنامه هیئت‌ها در ماه محرم با استقبال چشمگیر عزاداران حسینی روبرو شده بود. 
در همین راستا همراه‌اول اعلام کرد که با توجه به محدودیت‌های کرونایی و ضرورت ارائه خدمات آنلاین به محافل مذهبی، به تمامی  هیئت‌هایی که در این پویش مشارکت کنند، ۲۰ گیگ اینترت رایگان اهدا می‌کند و هیئت‌ها نیز برای ثبت نام و ارائه مدارک از طریق سامانه panel.aghigh.ir اقدام کردند.
راه‌اندازی هیئت سیار «عقیق فاطمی» از دیگر برنامه‌های این پویش بود تا عموم مردم در نقاط مختلف شهر تهران بتوانند از این فرصت معنوی بهره‌مند شوند.
همچنین ویژه برنامه «باب‌القبله» که در مناسبت‌های مذهبی از پیام‌رسان روبیکا پخش می‌شد، در ایام فاطمیه از کانال عقیق در روبیکا و با حضور مهمانان مذهبی، فرهنگی و هنری به صورت آنلاین پخش شد.
بر این اساس در برنامه «باب القبله» نیز هر شب به قید قرعه، به یک نفر از بینندگان سنگ متبرک حرم امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام اهدا شد.


•    استقبال از اقدام همراه‌اول
اما پخش زنده هیئت‌ها در شب نخست برگزاری، در روبیکا با استقبال روبرو شد.
به نحوی که پخش زنده هیئت‌ «شب شعر محبوب خدا» با ٢۵.۶ هزار تماشای آنلاین و ۶٧.۵ هزار تماشای آفلاین، هیئت‌ «سیدرضا نریمانی» با ۴٩.۵ هزار تماشای آنلاین و ٧٨.۶ هزار تماشای آفلاین، هیئت‌ «دارالقرآن آستان قدس رضوی» با ٣٠.۶ هزار تماشای آنلاین و ۴۶.٩ هزار تماشای آفلاین، هیئت‌ «عشاق الائمه»(یادواره شهدا) با ١٨.۴ هزار تماشای آنلاین و ۶٣.۶ هزار تماشای آفلاین، هیئت الرضا(ع) با ٢٠.۴ هزار تماشای آنلاین و ٧۶.۶ تماشای آفلاین، هیئت‌ «محبان ائمه» با ١۵.٧ هزار تماشای آنلاین و ۵٨.۶ هزار تماشای آفلاین، هیئت‌ «ریحانة النبی» با ٣٨.۴ هزار تماشای آنلاین و ٨٢.٣ هزار تماشای آفلاین، هیئت‌ «میثم مطیعی» با ٢۶.٨ هزار تماشای آنلاین و ٣۶.٧ هزار تماشای آفلاین، هیئت «محبین اهل بیت» با ١٣.۶ هزار تماشای آنلاین و ۴٢.۵ هزار تماشای آفلاین، «نمایش دلشدگان» با ٣٩.۴ هزار تماشای آنلاین و ۶۴.٨ هزار تماشای آفلاین، هیئت‌ «انصارالحجه» با ٣۶.۴ هزار تماشای آنلاین و ۵٩.۶ هزار تماشای آفلاین، هیئت‌ «ثارالله زنجان» با ۶١.٨ هزار تماشای آنلاین و ٧۵.١ هزار تماشای آفلاین، هیئت‌ «حاج محمدرضا طاهری» با ۶١.٣ هزار تماشای آنلاین و ۴۵.۶ هزار تماشای آفلاین، هیئت‌ «انصار زینب» با ٢۶.٧ هزار تماشای آنلاین و ۴١.۴ هزار تماشای آفلاین، هیئت‌ «مسجد جمکران» با ٣۶.۴ هزار تماشای آنلاین و ۴١.۶ هزار تماشای آفلاین، هیئت‌«کربلا رفسنجان» با ٢٧.۶ هزار تماشای آنلاین و ١٨.۵ هزار تماشای آفلاین، هیئت‌ «محبین الزهرا مبارکه» با ١٨.۵ هزار تماشای آنلاین و ٢٠.۴ هزار تماشای آفلاین و سایر هیئت‌ها با ٨۴.٢ هزار تماشای آنلاین و ١٣۴.۶ هزار تماشای آفلاین مورد استقبال کاربران روبیکا قرار گرفتند. 

 

•    2.8 میلیون بار تماشا
اما ثبت رکوردها در پخش‌های زنده در روبیکا نیز ادامه یافت و بر این اساس در سومین روز پخش زنده برنامه هیئت‌‌های مذهبی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روبیکا در مجموع بیش از یک میلیون و 627 هزار تماشای آنلاین و یک میلیون و 228 هزار تماشای آفلاین داشت.

 

•    ثبت رکورد در پخش زنده 
و در نهایت اینکه پخش زنده روز شنبه 27دیماه با ثبت رکورد ١٠٠٠ هیئت‌ در روبیکا و با ٣.۴ میلیون بار مشاهده مورد استقبال مردم قرار گرفت.
در این رویداد، پخش زنده برنامه ١٠٠٠ هیئت‌ مذهبی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در روبیکا در مجموع بیش از ٢ میلیون و ۶٢ هزار تماشای آنلاین و یک میلیون و ٣٣١ هزار تماشای آفلاین داشت.
در نهایت اینکه و همانطور که ذکر شد همراه‌اول با پذیرش مسوولیت و به عهده گرفتن خلاء ناشی از وضعیت تحمیلی کرونا به زندگی و اجرای مراسم مذهبی در کشور، توانست نقش خود را به عنوان بزرگترین اپراتور کشور با موفقیت به انجام برساند.
 

  • ۹۹/۱۱/۰۱

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">