ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

میزان ثبت دامنه‌ ir افزایش یافت

| پنجشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۸۴، ۰۱:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

مسؤول ثبت دامنه‌های ir در مرکز پژوهش‌های دانش‌های بنیادی ایران، اعلام کرد: از اول مهرماه تا به امروز در حدود 100 شرکت دولتی برای ثبت دامنه‌های فارسی تحت پسوند «دات ایران» اقدام کرده‌اند که تاکنون نزدیک به 15 مورد دامنه‌های به طور رسمی‌ثبت شده است .

دکتر «سیاوش شهشهانی» در گفت‌وگو با(ایسنا)، اظهار داشت: نسبت به روزهای ابتدایی، ثبت دامنه‌های فارسی از سرعت بالایی برخوردار شده است و اکثر شرکت‌های دولتی تمایل خود را به ثبت دامنه نشان داده‌اند اما تا ارسال کامل مدارک و تایید نهایی آن‌ها، ثبت رسمی‌ این دامنه‌ها‌ به زمان طولانی‌تر نیاز دارد ، اما به طور کل این روند نشان می‌دهد در روزهای آتی تعداد دامنه‌ی بیشتری ثبت خواهند شد.

وی در خصوص ثبت‌های دامنه‌های معمولی با پسوند«ir » ، گفت:ثبت دامنه‌های ir در ایران در 3 تا 4 ماه اخیر از رشد خوبی برخوردار بوده است و می‌توان گفت که میزان ثبت آن‌، دو برابر بیشتر از دامنه‌های net ، com ، org در ایران است و در هر ماه حدود 1300 تا 1400 دامنه‌ی ir ثبت می‌شود.

  • ۸۴/۰۷/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">