ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در حالیکه گزارش منتهی به زمستان ۱۴۰۲ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تعداد مشترکان روم‌شده در شبکه اپراتورهای کشور، نشان از استفاده بیش از ۲۰ میلیون مشترکان اپراتورها از پوشش شبکه همراه اول داشت، گزارش بهار ۱۴۰۳ رگولاتوری نشان از یک جهش در این خصوص و میزبانی نزدیک به ۲۷میلیون مشترک ایرانسل و رایتل از شبکه همراه اول دارد.
به گزارش آی‌تی آنالیز، فراگردی در شبکه اپراتورهای کشور (رومینگ ملی)، در زمان‌ها و مکان‌هایی رخ می‌دهد که مشترکان فاقد پوشش شبکه از اپراتور خود بوده و از خدمات اپراتوری که پوشش و آنتن‌دهی دارد بهره می‌برند.
بر این اساس، آمار دوره‌ای سازمان رگولاتوری از عملکرد اپراتورهای کشور (زمستان سال قبل) نشان می‌دهد در این مقطع بالغ بر ۱۶ میلیون ۸۰۰ هزار مشترک ایرانسلی و ۳ میلیون و ۲۰۰هزار مشترک رایتلی، (مجموعا بیش از ۲۰ میلیون مشترک) برای برقراری ارتباطات خود در سراسر کشور از شبکه همراه اول بهره گرفته‌اند.
این در حالیست که تنها بیش ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار همراه اولی از پوشش شبکه ایرانسل استفاده کرده‌اند و هیچ‌ یک از مشترکان همراه اول و ایرانسل نیز تحت پوشش شبکه رایتل نبوده‌اند.
اما گزارش فصل بهار سازمان رگولاتوری گویای یک جهش نزدیک به ۷ میلیونی در میزبانی همراه اول از مشترکان دو اپراتور دیگر دارد. 
بر اساس این گزارش بالغ بر ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک ایرانسل و بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰هزار مشترک رایتل در این بازه زمانی برای دسترسی به ارتباطات از خدمات شبکه همراه اول استفاده کرده‌اند.
علت میزبانی گسترده همراه اول از بیشترین مشترکان موبایل نیز به شبکه و پوشش وسیع و پایدار این اپراتور باز می‌گردد.
از سوی دیگر و به موجب آمار زمستان سال قبل، سهم اپراتورها از میزان تبادل پیامک‌ها در کشور گویای اختلاف زیاد همراه اول با دیگر اپراتورهاست، به نحوی که ۸۵درصد پیامک‌ها سهم مشترکان همراه اولی بوده است و این رقم برای ایرانسل ۱۳درصد و برای رایتلی‌ها تنها ۲ درصد است.
در خصوص سهم بازار اپراتورها از مکالمات نیز که نسبت به سال قبل رشد ۵.۴۳درصدی داشته است، همراه اول با ۶۷درصد در مقابل سهم ۳۲درصدی ایرانسل و یک درصدی رایتل، با اختلاف بیش از دو برابری از مجموع دو اپراتور دیگر همچنان پیشتاز است. 
بر اساس این گزارش در مقطع زمستان سال قبل مشترکان موبایل بالغ بر ۸۲ میلیارد دقیقه مکالمه و بیش از ۱۲۵ میلیارد پیامک ارسال کرده‌اند که بر اساس آمار رگولاتوری، سهم غالب از مکالمات و سهم مطلق از پیامک‌ها متعلق به همراه اول بوده است.
گزارش دوره‌ای رگولاتوری همچنین گویای آن است که هر کاربر موبایل در ایران ماهانه و به طور متوسط ۱۸۰ دقیقه مکالمه داشته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">