ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نارضایتی از ایرانسل ادامه دارد

| يكشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۸۵، ۰۶:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

با توجه به آغاز واگذاری سیم‌کارت‌های ایرانسل از روز گذشته، هنوز بسیاری از نمایندگی‌های مجاز فروش سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی، سیم‌کارت‌های خود را از ایرانسل دریافت نکرده‌اند و متقاضیان بسیاری که روز گذشته ثبت‌نام و پول خود را پرداخت کرده‌اند، با نارضایتی در مقابل مراکز توزیع سیم‌کارت ایرانسل، درانتظار، صف کشیده‌اند.

به گزارش (ایسنا)، طی دیروز و امروز نمایندگی‌هایی که در مکان‌های پرفرت‌وآمد و معروف فروش گوشی و سیم‌کارت تلفن همراه خیابان ‌جمهوری قرار دارند، برای ثبت‌نام، مورد استقبال متقاضیان واقع شده‌اند؛ به‌طوری‌که در برخی مغازه‌ها بیش از 30 نفر مراجعه کننده، در صف ایستاده‌اند؛ اما در برخی دیگر از مغازه‌ها حتی یک نفرهم برای ثبت‌نام دیده نمی‌شود.

فروشنده‌ی یکی از این مغازه، نداشتن پلاکارد را از مهم‌ترین عوامل دانست و یادآور شد: البته در روز گذشته استقبال زیادی صورت گرفت و کار ثبت‌نام از ساعت 9:30 صبح تا 15 عصر ادامه داشت.

به گفته‌ی وی قرار بود ایرانسل سیم‌کارت‌ها را روز گذشته به ما ارایه دهد، اما هنوز به ما تحویل نداده است. البته از نظر او ابتدای هر کاری چنین مشکلات و بی‌نظمی‌هایی خواهد داشت و این امری طبیعی است.

وی گفت: ما 200 سیم‌کارت تقاضا کردیم و قرار است امروز سیم‌کارت‌ها را به ما تحویل دهند، ولی تا کنون هیچ خبری نیست.

این فروشنده همچنین تاکید کرد: ما موظف نیستیم که تعداد مشخصی سیم‌کارت بفروشیم؛ زیرا اگر این 200 سیم کارت را بفروشیم باز 200 سیم کارت دیگر تقاضا می‌دهیم و امیدواریم ایرانسل به تعهدات خود عمل کند.

در بیرون از یکی از مغازه‌های توزیع سیم‌کارت‌های ایرانسل تعدادی از مراجعه‌کنندگان ناراضی و عصبانی از بی‌برنامگی و بدقولی ایرانسل شکایت داشته و به خبرنگار ایسنا گفتند: ما دیروز ثبت نام کردیم و قرار بود روز گذشته سیم کارت خود را تحویل بگیریم، ولی این امر صورت نگرفت و به امروز صبح موکول شد و امروز هم که آمدیم می‌گویند سیم‌کارت‌ها عصر امروز به دستمان می‌رسد و توزیع خواهیم کرد. به‌همین راحتی دو روز از کار و زندگی افتاده‌ایم!

یکی از مراجعه‌کنندگان اظهار کرد: مراکز معرفی‌شده پول بیش از 500 تا هزار نفر از مراجعه کنندگان را دریافت می‌کنند، بدون توجه به تعداد سیم‌کارت‌ها فقط ثبت‌نام می‌کنند، در صورتی که باید به میزانی که از ایرانسل سیم‌کارت دریافت می‌کنند، کار ثبت‌نام را انجام دهند.

با این حال در میان مغازه‌های خیابان جمهوری مغازه‌هایی هم وجود داشتند که کار ثبت‌نام، همزمان با واگذاری صورت می‌گرفت.

مسوول یکی از این فروشگاه‌ها به خبرنگار ایسنا، گفت: وقتی ایرانسل نتوانست سیم‌کارت را روز گذشته به ما واگذار کند، ما نیز هیچ ثبت‌نامی ‌انجام ندادیم؛ ما به مردم تعهد داریم و تا زمانی که سیم‌کارت‌ها را دریافت نکرده بودیم، هیچ ثبت‌نامی ‌انجام ندادیم، اما بعد از تحویل سیم‌کارت‌ها از ساعت 19 روز گذشته به ثبت‌نام و توزیع آن‌ تا ساعت 22 اقدام و حدود 50 سیم‌کارت ارایه کردیم.

وی ادامه داد: از صبح امروز نیز حدود 30 سیم‌کارت دیگر ثبت‌نام و واگذار کردیم و از امروز نیز خط‌ این مشترکان وصل می‌شود.

مراجعه‌کننده‌ی یکی دیگر از مغازه‌های مجاز فروش این سیم کارت‌ها با عصبانیت و با نشان دادن رسید پرداخت پول خود برای دریافت سیم‌کارت به خبرنگار ایسنا گفت: آن‌ها دیروز پول‌های ما را دریافت کردند، ولی هنوز سیم‌کارتی به ما تحویل نداده‌آند؛ مشخص است که می‌خواهند شماره‌های رند آن‌ها را گلچین کرده و برای خود بردارند.

یکی دیگر از مراکز فروش، علی‌رغم حضور مراجعه‌کنندگان به آن‌ها اجازه ورود به مغازه را به علت حضور نداشتن مسوول مربوط نمی‌داد و مغازه‌ی دیگر که مراجعه‌کننده‌ی بسیاری داشت، مانع از ورود خبرنگار ایسنا شد و گفت:‌ برای این کارها وقت نداریم، سرمان شلوغ است.

مسوول یکی دیگر از مغازه‌های زیر پل حافظ که هنوز سیم‌کارت‌های ایرانسل به آن‌ها تحویل داده نشده بود، تاکید کرد: ما هر تعداد مراجعه کننده که داشته باشیم، ثبت‌نام می‌کنیم، اما قول تحویل سیم‌کارت را نمی‌دهیم؛ زیرا هنوز ایرانسل به ما سیم‌کارتی نداده. البته گفته‌اند که امروز سیم‌کارت را به ما واگذار می‌کنند، اما از تعداد آن اطلاعی نداریم.

این در حالی است که عدنان مصلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران، با بیان این که دریافت پول باید هم زمان با تحویل سیم‌کارت باشد، گفت: گرفتن مبلغی به عنوان ودیعه با بیش از 150 هزار تومان برای ثبت‌نام سیم‌کارت ایرانسل غیر قانونی است و در جریان ثبت‌نام سیم‌کارت‌های 150هزار تومانی، بیش از 50 بازرس مخفی برای رسیدگی به تخلفات به مراکز فروش ایرانسل مراجعه کرده‌اند و در صورت تخلف مجوز توزیع آن‌ها باطل خواهد شد.

او تصریح کرد: هم اکنون 1500 مشترک در تهران در حال استفاده از شبکه‌ی اپراتور دوم هستند و تا 15 روز دیگر شبکه شهر تهران کامل خواهد شد.

مدیر روابط عمومی ‌ایرانسل در پایان گفت: متقاضیان سیم‌کارت ایرانسل، باید هزینه‌ی دریافت سیم‌کارت را به صورت نقد پرداخت یا به شماره حساب صاحب مرکز واریز کنند و افراد در صورت بروز مشکل می‌توانند با شماره 88653610 تماس بگیرند.

ازسوی دیگر، برخی از فروشندگان ظاهرا از پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران واهمه داشته و می‌گفتند: ما هیچ شکایتی از ایرانسل نداریم؛ کارمان را انجام می‌دهیم و هر وقت سیم‌کارت‌ها را به ما واگذار کنند، آن‌ها را به متقاضیان تحویل می‌دهیم.

امروز هم تعداد مراجعه‌کنندگان برای ثبت‌نام بسیار زیاد بود و متقاضیان خارج از مغازه‌ها صف کشیده بودند. همچنین طرح سوالاتی ازسوی مراجعه‌کنندگان مبنی بر امکان افزایش قیمت سیم‌کارت‌ها در آینده، محدوده‌ی آنتن‌دهی سیم‌کارت‌های ایرانسل و این که با کدام شهرها امکان برقراری ارتباط دارند، درباره نحوه‌ی اطلاع‌رسانی درمورد این نوع سیم‌کارت‌ها ابهام‌هایی ایجاد می‌کرد.

  • ۸۵/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">