ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نامه نخست‌وزیر پاکستان به زاکربرگ

| سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۹، ۰۲:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

نخست وزیر پاکستان از شبکه اجتماعی فیسبوک خواست محتوای ضداسلامی را از این شبکه پاک کند.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، عمران خان از مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک خواست علیه محتواهای ضداسلامی در این شبکه اجتماعی وارد عمل شود چرا که این نوع محتوا باعث بروز افراطی‌گری و تندروی در میان برخی مسلمانان می‌شود. نخست وزیر پاکستان روز یکشنبه نیز با انتقاد از مواضع رییس جمهور فرانسه علیه اسلام و مسلمانان از وی خواسته بود در مورد انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام(ص) موضع بگیرد. مکرون بارها گفته علیه این کاریکاتورها اقدامی نخواهد کرد چرا که آنها براساس اصول فرانسه مبنی بر آزادی بیان منتشر شده‌اند.

عمران خان در نامه‌ای به زاکربرگ این موضوع را یادآوری کرده که افزایش محتوای ضداسلامی در فیسبوک باعث افزایش خشونت و عدم تحمل مذهبی و در نهایت تندروی در جهان به خصوص در میان مسلمانان می‌شود.

خان از زاکربرگ خواسته همانطور که علیه طرح مباحث تشکیک‌آمیز در مورد هولوکاست در فیسبوک وارد عمل شده در مورد محتوای ضداسلامی نیز کاری انجام دهد. او نوشت: وقتی طرح مباحث نژادپرستانه علیه یک گروه جرم است، پس در مورد گروه‌های دیگر نیز باید جرم تلقی شود.

سخنگوی فیسبوک در پاسخ به درخواست نخست وزیر پاکستان گفته این شبکه اجتماعی علیه همه اشکال خشونت، نژادپرستی و تندروی دستورالعمل یکسان دارد و با همه آنها به طور یکسان برخورد می‌کند.

خبرگزاری فرانسه نیز در خبر دیگری اعلام کرده پاکستان سفیر فرانسه را در این کشور در اعتراض به اظهارات ضداسلامی مکرون احضار کرده است.

  • ۹۹/۰۸/۰۶

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">