ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نجات طرح کاداستر نیازمند اقدام جهادی است

| دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،گفت: مطابق دستورالعمل اجرا که به تازگی ابلاغ شده است، مدیران باید ظرف ۱۵ روز پرونده‌ها را پالایش و لیست پرونده‌ها را به سازمان ثبت اسناد و املاک اعلام نمایند.
خبرگزاری میزان - ذبیح اله خداییان معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همایش سراسری مدیران ستادی و استانی در سال جاری که چهاردهم تیر ماه به صورت ویدئو کنفرانسی و با موضوع «کاداستر و اجرای اسناد رسمی لازم الاجرا» برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در ادارات ثبت استانها، به تاکیدات رییس قوه قضاییه در زمینه «تحول» گریزی زد و از برنامه تحولی سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان برنامه‌ای که تدوین آن بر پایه نظرات صاحب نظران و کارشناسان بوده است، یاد کرد.

وی افزود: اجرای برنامه تحولی نه تنها یک وظیفه قانونی به شمار می‌رود بلکه با توجه به تایید مقام معظم رهبری بر اجرای آن، یک تکلیف شرعی برای مسئولان است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با خاطر نشان کردن رهنمود‌ها و بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با مسئولان قضایی در هفتم تیر ماه بر توجه به فرمایشات معظم له در سازمان و ادارات استانی ثبت اسناد در راستای ایجاد تحول و تسهیل و تسریع خدمت رسانی به مردم تاکید کرد.

خداییان با احصای محور‌های تحول سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اجرای سریع، صحیح و به موقع طرح کاداستر، افزایش اعتبار اسناد رسمی، ارتقای سلامت اداری، بهره گیری از فناوری‌های نوین و تسریع در اجرای اسناد رسمی لازم الاجرا به عنوان مهمترین محور‌ها یاد کرد.

وی پیرامون اجرای طرح کاداستر با ناکافی دانستن اقدامات صورت گرفته، کمبود اعتبار، نبود نیروی متخصص و عدم همکاری دستگاه‌های متولی زمین و مسکن را از جمله مشکلاتی عنوان کرد که پیش از این بر سر راه این طرح وجود داشت و از سال گذشته تاکنون با تلاش‌های صورت گرفته قدم‌هایی در رفع این موانع برداشته شده است.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر تلاش برای اجرای طرح کاداستر با توجه به اختصاص بودجه از سوی مجلس برای این طرح، از مدیران اداره کل ثبت اسناد و املاک استان‌های فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی و کردستان که به صورت آزمایشی طرح برون سپاری نقشه برداری را اجرایی می‌کنند؛ قدردانی کرد.

خداییان با اشاره به امضای تفاهم نامه با نهاد‌های مختلف در زمینه اجرای طرح کاداستر و مثمرثمر بودن تلاش‌ها برای جلب همکاری دستگاه‌ها در این زمینه، خطاب به مدیران کل استانی گفت: برای اجرای طرح کاداستر در استان‌ها از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال و ادارت کل بازرسی و سایر مراجع مربوطه استفاده شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آسیب شناسی طرح کاداستر توسط یک گروه پژوهشی در دانشگاه شریف اشاره کرد و بر لزوم اقدام جهادی برای به سرانجام رساندن این طرح تاکید کرد.

وی ساماندهی اجرای اسناد را به عنوان محور دیگر این همایش مورد توجه قرار داد و افزود: نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده در بایگانی‌ها وجود داشته است و هر ماه بر میزان موجود افزوده می‌شد که باید این موضوع هرچه سریع‌تر با توجه به اصلاح زیر ساخت‌ها و آیین نامه ابلاغی ریاست قوه قضاییه، ساماندهی شود.

خداییان با اشاره به اینکه تمام فرآیند‌های اجرا الکترونیکی شده است، بیان داشت: مطابق دستورالعمل اجرا که به تازگی ابلاغ شده است، مدیران باید ظرف ۱۵ روز پرونده‌ها را پالایش و لیست پرونده‌ها را به سازمان ثبت اسناد و املاک اعلام نمایند تا نسبت به این اسناد تعیین تکلیف صورت گیرد و بایگانی فیزیکی در اجرا حذف شود.

در پایان همایش لوح دکتر اقبال مدیر کل بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که از سوی رییس قوه قضاییه به عنوان مدیر نمونه مورد تقدیر قرار گرفته بود، توسط دکتر خداییان به وی تقدیم شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">