ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: اجرای نسخه الکترونیکی درون شبکه بهداشت و درمان در حال انجام است، اما برای اجرا در بخش خصوصی مشکلاتی وجود دارد. با این حال امیدواریم تا پایان سال در ۱۰ درصد مطب‌های کل کشور اجرایی شود.

حمید رضا صفیخانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره اجرای برنامه نسخه الکترونیکی افزود: امکان انجام این کار برای بخش خصوصی کاملا فراهم شده و از بین سامانه‌های بخش خصوصی که در مطب‌ها قرار می‌گیرند به ۲۶ سامانه که می‌توانند سند را به صورت الکترونیک به درگاه پرونده الکترونیک سلامت بفرستند گواهی نامه دادیم. این امکان وجود دارد که اگر فردی به مطب مراجعه کرد، نسخه الکترونیک دریافت کرده و اطلاعات او روی پرونده الکترونیک ثبت شود، اما برای توسعه آن به دو مشکل در بخش خصوصی برخورد کردیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات وجود امضای الکترونیک است و در این زمینه باید همگام با سازمان نظام پزشکی پیش برویم تا پزشکان امضای الکترونیک خود را دریافت کنند. موضوع دوم پرداخت سازمان‌های بیمه گر است که بتوانند بر اساس امضا و سند الکترونیک، پرداخت انجام دهند. در این زمینه با سازمان‌های بیمه گر مذاکراتی انجام دادیم و اگر این مشکل برطرف شود، هر مطبی که مجهز به سامانه دارای گواهی نامه باشد، می‌تواند نسخه نویسی الکترونیک را انجام دهد.

صفی خانی بیان کرد: در زمینه امضای الکترونیک باید پزشکان خودشان به صورت شخصی درخواست کنند و اجباری در این زمینه وجود ندارد.

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اظهار داشت: موضوع دیگر این است که پزشکان برای دریافت امضای الکترونیک از سازمان نظام پزشکی باید تسویه حساب انجام دهند. مشکل امکانات سخت افزاری برای تولید کارت و امضای الکترونیک توسط سازمان نظام پزشکی نیز وجود داشت که تا چند هفته قبل امکان پذیر نبود و این امکان در حال حاضر فراهم شده است. اکنون فقط موضوع استقبال پزشکان برای دریافت امضای الکترونیک وجود دارد که امیدواریم با در نظر گرفتن مشوق‌هایی این مشکل نیز برطرف شود.

وی درباره در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای اجرای نسخه الکترونیکی نیز گفت: یکی از مصوبات در شورای سیاست گذاری پرونده الکترونیک سلامت این بود که سازمان‌های بیمه گر سند مشوق خود را تنظیم کنند تا بر این اساس پزشکان را برای استفاده از سامانه‌های الکترونیک تشویق کنیم.

صفی خانی در مورد نظارت بر مراکز درمانی دولتی برای اجرای نسخه الکترونیکی نیز اظهار داشت: شاخص‌هایی وجود دارد که به صورت لحظه‌ای میزان تراکنش‌ها در بیمارستان‌های دانشگاه‌های دولتی برای اجرای نسخه الکترونیکی رصد می‌شود. در بیمارستان‌های دولتی اگر قرار باشد نسخه‌ای برای خارج از بیمارستان نوشته شود، فعلا در دفترچه بیمه نوشته می‌شود تا زمانی که بتوان این طرح را در خارج از بیمارستان هم اجرایی کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">