ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نقش بازی‌های موبایلی در بلوغ زودرس

| پنجشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) بر اساس نتایج به اثبات رسیده تحقیقات، اعلام کرده است امواج رادیوفرکانس که بیشتر از طریق بازی های موبایلی و استفاده از تبلت، کودکان را تحت تاثیر قرار می دهند، باعث ایجاد تغییرات هورمونی و بلوغ زودرس در آنها می شود.

به گزارش ایرنا، ورود تکنولوژی ها و وسایل نوین به ویژه در عرصه تجهیزات ارتباط جمعی به زندگی بشر به رغم تمام مزایایی که دارند، معایب و مضرراتی نیز به همراه داشته که بیشترین عوارض آن متوجه سلامت انسان ها و تاثیر آن بر نسل های بعدی است.
تغییر الگوهای زندگی، افراد جامعه و حتی کودکان را به سمتی برده است که طی روز ساعت های طولانی را به استفاده از وسایلی مانند تبلت و تلفن همراه اختصاص می دهند، غافل از اینکه امواج از طریق این وسایل سیستم های داخلی بدن آنها را تحت تاثیر قرار داده و باعث بروز مشکلات و بیماری هایی می شود که شاید سال ها بعد نمایان شوند.
دکتر مینو شاهانی عضو مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تایید تاثیر این امواج بر بلوغ زودرس در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: در جلد 80 و 102 مقالات مختلفی که از سوی آژانس بین المللی تحقیقات سرطان منتشر شده، ثابت شده است که امواج رادیوفرکانس مانند موبایل می تواند روی سطح تغییرات هورمونی و بلوغ زودرس تاثیر گذارد.
وی افزود: بر اساس نتایج تحقیقات منتشر شده از سوی این آژانس بین المللی، این امواج با ایجاد بلوغ زودرس حتی می توانند به صورت غیرمستقیم باعث بروز سرطان در سنین بالاتر شود که البته این موضوع به صورت اپیدمیولوژی و رندمی است و یک قاعده کلی برای همگان محسوب نمی شود.
شاهانی همچنین به تاثیر رادیکال های آزاد در بروز بلوغ زودرس اشاره کرد و گفت: ورود رادیکال های آزاد به بدن از طریق مصرف رژیم غذایی ناسالم مانند فست فودها، سیستم های بدن را به سمت ایجاد تغییرات هورمونی سوق می دهند که می تواند باعث بلوغ زودرس شود.
وی ادامه داد: بلوغ زودرس می تواند مشکلات زیادی را برای کودکان و والدین آنها ایجاد کند که از نظر سیستمی می توان در مواردی به رشد ناکافی قد در کودکان اشاره کرد؛ بنابراین لازم است مادران به ویژه مادران صاحب فرزند دختر، از آنجایی که دختران مادران آینده کشور هستند و باید به سلامت آنها برای حفظ سلامت نسل های آینده کشور توجه ویژه ای شود، کودکان خود را از مواردی که باعث بلوغ زودرس در آنها می شود، دور نگه دارند.
شاهانی سن مناسب بلوغ برای دختران را 13 و برای پسران 15 تا 16 سالگی عنوان کرد و گفت: البته موارد استثنا نیز وجود دارد اما به طور کلی باید کودکان تا آنجایی که ممکن است از مصرف رژیم غذایی دارای رادیکال های آزاد مانند فست فودها و نوشابه ها اجتناب کنند و استفاده از موبایل، تبلت و سایر رایانه ها را محدود کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">