ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نقش روابط عمومی در عصر ارتباطات

| دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۸۴، ۰۲:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

امیر مسعود رادی* - پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مردم از مهم ترین رویکرد های دولت خدمتگزار به حساب می آید که در این راستا طی سالیان گذشته اقدامات برنامه ریزی شده ای توسط مسوولان ذیربط طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شده است ، که در این راستا برنامه هایی در بدنه دولت طرح ریزی ودر حال اجرا است . به همین منظور فرصت را غنیمت شمرده و پیشنهاد هایی درزمینه :
مسکوت ماندن طرح تکریم ارباب رجوع

طرح تکریم ارباب رجوع ، که در اکثر سازمان ها و شرکت ها به دلیل عدم رسیدگی مناسب و نداشتن متولی مقتدر ، تنها در حد شعار و حرف مانده است ، متاسفانه در بعد اجرائی هیچگونه اقدام قابل توجهی در این خصوص صورت نگرفته است . البته در سال جاری با برگزاری آزمون طرح تکریم ارباب رجوع از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، به صورت متمرکز ، برای برخی از کارکنان سازمان ها نظیر دانشگاه علوم پزشکی ایران و شرکت مخابرات ایران ، گام های مثبتی در زمینه تبیین و تثبیت این طرح انجام گرفته ، که قابل تامل است ، اما آنچه باید به آن توجه خاص نمود ، مسکوت ماندن این طرح در سطح کلان سازمان ها و موسسات دولتی خدماتی است . به طوری که مشتریان و مشترکان واقعی استفاده کننده از خدمات برخی از سازمان ها ، رضایت مطلوبی از ارائه دهندگان خدمات مورد نظر ندارند . لذا توجه و عنایت ویژه مسوولان ذیربط را به این موضوع بسیا مهم جلب می کنم ، که شاید با بررسی ، ارزیابی و رفع موانع موجود ، نواقص و ضعف های این طرح سر انجام نیافته ، در راستای اجرایی شدن کامل آن ، اقدامات سریع و مناسب صورت گیرد ، تا در این رهگذر نتیجه هر چه باشد با رضایت مردم شریف کشور عزیز مان همراه خواهد بود. گفتنی است ، برنامه ریزی و حمایت روابط عمومی سازمان ها در این مسیر ، بسیار راهگشا و چاره ساز می باشد .
نقش روابط عمومی مدرن درعصر الکترونیک چیست؟

تجهیز و تغییر کار بری روابط عمومی سازمان ها از مجموعه ای صرفا هزینه بر در حوزه تبلیغات و انتشارات سنتی با محوریت شعار های غیر کاربردی به یک مرکز راهبردی ، آگاه ، مطلع ، شاداب ، پر جنب و جوش و پاسخگو جهت اطلاع رسانی منسجم ، سریع و قدرتمند با ابزار ها و زیر ساخت های کاملا فناوری شده نظیر نشریه الکترونیکی ، ایجاد فضا های پرسش و پاسخ مجازی ، با برنامه ریزی مناسب ، که توان بهره گیری از تمام توان علمی ، تخصصی و هنری کارکنان ، کارشناسان و مدیران مجموعه سازمان را داشته باشد تا با توجه به باز خورد ها و نیازهای جامعه بتواند مدیریت سازمان و در نهایت دولت الکترونیک پیشرو را محقق سازد .
امور بین الملل چه نقشی را به عهده دارد ؟

در حوزه بین الملل نیز امور بین الملل سازمان ها با رعایت اصول قوانین رایج و با در نظر گرفتن نیاز جامعه و تحولات جامعه جهانی می بایست در به روز رسانی و تغیر نگرش مدیران نسبت به تغیرات و تحولات روز جهان در حیطه کاری سازمان مورد نظر همت گمارند . تا همزمان با رشد و توسعه جامعه اطلاعاتی جهانی ، کشور نیز به الفبای استاندارد سازی علمی ، تخصصی و فناوری اطلاعات حاکم بر جهان آشنا و در این خصوس برنامه سازی و ارائه طریق نماید . تا وظایف این مجموعه تخصصی و کارآمد محدود به برگزاری سفر های خارجی و همایش های پر هزینه نشود و در کنار رسیدگی به این امور، ساز و کار های جدید و تحولات ساختاری متناسب با فضای دیپلماتیک بین الملل برای دسترسی به استاندارد های مطرح و آزمایش شده جهان بدون تلف شدن وقت و انرژی« سازمان» و نیروهای توانمند آن تعریف و اجرا شود .
* کارشناس و مسوول ارتباط با رسانه های گروهی روابط عمومی شرکت مخابرات ایران

  • ۸۴/۰۸/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">